Avatar billede Slettet bruger
23. december 2006 - 14:57 Der er 19 kommentarer

Forsæt eller ej?

Hej.

Jeg tænkte på at code-arto.com skulle have et nyt design, men ved ikke med andre.

Skal code-arto.com have det samme design som det har nu.
eller skal det være det her:
http://img350.imageshack.us/img350/236/designwf1.gif
Avatar billede lund_dk Praktikant
23. december 2006 - 15:07 #1
For guds skyld ikke smide det nye på..

AAALT for orange og lyst.. der mangler i den grad kontraster.
Avatar billede lund_dk Praktikant
23. december 2006 - 15:09 #2
Og nuværende design bør skiftes ud..

Gå i stedet efter nogle mere neutrale farver, i stedet for de meget skarpe, oggå efter enkelthed
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2006 - 15:15 #3
Hvad for nogle farver skal jeg så putte ind hvis det ikke må være orange?
Avatar billede simplus Nybegynder
23. december 2006 - 15:30 #4
Jeg vil give lund_dk ret.
Det er alt for orange, og lidt for kedeligt. Jeg mener du _KAN_ beholde det orange hvis du blander lidt med noget gråt her og der. Teksten "Mere end bare koder" kunne evt. være gråt istedet for orange..

Hover effekten på menuen skal ændres helt, da den er mildest talt ubrugelige.

Selve overskriften Code-Arto bør ikke have den bølge effekt den har. Ikke på den der måde ihvertfald. Det gør ondt i øjnene at se på det. Nogle gange overvejer jeg om det er mine øjne den er gal med, eller om det bare er en effekt du har lavet. Enten så skal du lave bølge effekt på hele overskriften eller så slet ikke.

Jeg håber på at du tager det positivt, da det ikke var ment ondt. Jeg mener bare at kritik skal man lære noget af.
Avatar billede jowii Nybegynder
23. december 2006 - 15:37 #5
Han gør det igen.. "Linker til www.colormatch.dk"

Her kan du finde nogle farver, der passer med den orange farve du ønsker at benytte.
Avatar billede apo Praktikant
23. december 2006 - 16:42 #6
Jeg foretrækker at bruge http://www.colorschemer.com/online.html til hurtigt valg af farver.
Avatar billede jowii Nybegynder
23. december 2006 - 16:48 #7
Ja, det er også en mulighed.

Den kendte jeg ikke - stort tak herfra :-)
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2006 - 17:04 #8
Så hvis jeg putter lidt flere farver ind kan den bruges?:)
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2006 - 17:08 #9
Avatar billede jowii Nybegynder
23. december 2006 - 17:21 #10
Jeg bryder mig ikke om farverne. De passer ikke særlig godt sammen. Som tidligere nævnt skal du passe på med de skarpe farver..

Et positivt ment råd:
Prøv at se om du kan få mere sammenhæng i dit site. Nu bruger du pludselig en rød farve. Den skulle gerne gentage sig andre steder på siden, så det hele flyder sammen, så det bliver en virkelig fed oplevelse for øjnene.

Når du har fundet nogle mindre skrappe/skarpe farver, og har gået lidt mere efter standard-layout, og fået mere sammenhæng i det hele, tror jeg snart du er fremme..
Avatar billede jowii Nybegynder
23. december 2006 - 17:23 #11
Den orange farve er faktisk ikke værst - helt i orden hvis du gerne vil beholde den. Du bliver bare nødt til at finde nogle andre farver, der kan kombineres med den orange. De nye farver, grøn og rød, er ikke det smukkeste syn sammen med orange ;-)
Avatar billede jowii Nybegynder
23. december 2006 - 23:41 #12
Og så lige en glædelig jul til jer allesammen, herfra =)
Avatar billede Slettet bruger
24. december 2006 - 13:14 #13
Hvad for nogle farver passe så til orange?:)
Avatar billede jowii Nybegynder
24. december 2006 - 13:34 #14
Det er en smagssag - kig på de to link hvor du kan kombinerer farver, så tror jeg du finder nogle fine. Du kan desværre ikke lave det, så alle kan lide din side - folk har hver sin smag.

Hvis du bare passer på de skarpe farver, og kigger lidt på ovenstående links, kan det ikke gå helt galt :-)
Avatar billede Slettet bruger
24. december 2006 - 13:37 #15
Avatar billede jowii Nybegynder
24. december 2006 - 16:07 #16
Husk hvad jeg sagde omkring helheden på et site. Når du bruger den grønne farve som mouseover, vil det være mest oplagt, at den grønne farve gentager sig et andet sted på siden. De andre har kommenteret du skal prøve med lidt flere farver.. Prøv at følg rådet, og prøv at ændre farve på lidt flere ting, end kun din menu..

God jul! :-)
Avatar billede Slettet bruger
24. december 2006 - 18:37 #17
Avatar billede jowii Nybegynder
24. december 2006 - 23:27 #18
Det andet var kønne synes jeg - desværre :(

Prøv at lav flere eksempler, lignende dit første med mere veksling i dine farver, og kom tilbage med dem. Det her kan tage lang tid, hvis vi tager et eksempel ad gangen. Prøv at læs denne tråd igennem en gang til, og dan dit design ud fra vores kommentarer.
Avatar billede tolderberg Nybegynder
09. januar 2007 - 21:18 #19
Hej. Jeg blander mig lige.
Jeg tror det er farven "ingenting" der gør at designet ikke virker for dig. Hvid er god til mange ting. Men forskellige toner af grå (og sort) kan være med til at ordne siden lidt. Det er som om den svæver for meget. Jeg har før brugt områder med forskellige lag i forskellige toner af den samme farve.
Jeg synes din runde dims er fed - synes ikke så meget om teksten i dit logo. Det er måske sådan lidt over i Wordart :-(
Det er godt på vej. Men se lidt på trådene her og arbejd lidt videre

Fede sider med palletter - kendte ingen af dem.

/st