Avatar billede yuanyang Nybegynder
19. december 2006 - 20:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Mistet internetforbindelse

Hej

Søndag aften mistede jeg min ADSL-forbindelse til internettet. Jeg troede først, at det var fordi, jeg havde opsagt min ISDN-aftale, og at jeg skulle bytte lidt rundt på kablerne, men TDC siger, at de ikke har udført ændringen endnu. Desuden kan TDC pinge min router, ligesom at min IP-telefon virker fint, så der er fortsat hul igennem.

Forbindelsen til min PC er derimod stadig død. Ifølge TDC har XP taget magten over min forbindelse, idet min IP-adresse er sat til 169.xxx.xxx.xxx - det er noget, de har set før, men som de ikke supporterer. Hun prøvede dog at guide mig igennem en mulig løsning ved at angive en fast IP-adresse inkl. subnet mask og det hele, men PC'en stod af da jeg klikkede OK, og jeg blev nødt til at boot'e. Nu står den så igen til at finde IP-adressen automatisk.

Jeg har kørt en restore af min XP til søndag eftermiddag. Jeg arbejdede lidt med performance på min IE, som jeg havde/har nogle problemer med (jvf. http://www.spywarefri.dk/forum//topic.asp?TOPIC_ID=33317). Jeg fulgte rådet på spywarefri med at køre Ccleaner. Jeg kan ikke huske, om forbindelsen røg umiddelbart efter, men det har ikke været lang tid efter. Måske findes der en forklaring her. Jeg scannede også for virus og fandt nogle stykker (bl.a. en trojaner), men AVG kunne ikke umiddelbart fjerne disse.

Jeg har checket kablerne, så jeg mener ikke, at svaret findes her. Tager jeg LAN-kablet ud af router'en og sætter det i igen, kan jeg se, at PC'en forsøger at etablere en forbindelse på de to små skærme ned i proceslinien, men den får aldrig etableret noget. Mit LAN-kort lyser orange bag på PC'en - jeg kan ikke huske, om det plejer at lyse grønt, eller om orange er standardfarven på dette kort. Men der er da en eller anden form for hul igennem til router'en.

Nu er det så, at jeg godt kunne bruge nogle gode tips, og gerne en vejledning i, hvordan jeg får genetableret min forbindelse.

FYR LØS! :o) Jeg er lutter ører.
Avatar billede jps6kb Novice
19. december 2006 - 20:35 #1
Så vidt jeg ved, så sætter XP IP adressen til 169... når den ikke får et svar fra en DHCP server. Så spørgsmålet er, om du har ændret noget i opsætningen på din router, så den ikke kan give din PC en IP?

Har du prøvet med andre computere? Evt. bærbare?
Hvilken router har du?
Forklar lidt om hvordan dit netværk er sat sammen / sat op. :)
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
19. december 2006 - 20:54 #2
Du får tildelt en såkaldt apipa adresse af XP, så det kunne tyde på at du har fået deaktiveret DHCP serveren i din router!! Du kan i første omgang prøve at resette din router og se om det hjælper :-)
Avatar billede yuanyang Nybegynder
19. december 2006 - 21:55 #3
Jeg har ikke bevidst ændret ved min router-opsætning, men den er ikke helt død, for jeg er da på via min laptop og den trådløse funktion. Derudover virker min internettelefon stadig (via en PAP2-ATA).

Normalt har jeg kun min stationære PC koblet op til router'en ud over ATA'en. Router'en er i øvrigt en ZyXEL model P-334WT. TCP/IP-protokollen for det trådløse netværk er sat op til at hente IP-adressen automatisk.

Jeg ved ikke, om der er så meget mere at fortælle. I så fald skal I spørge specifikt.

Der er vel ingen grund til at reset'e router'en, når det trådløse netværk fungerer. Det må være i min stationære PC, at problemet skal findes (og løses)!
Avatar billede yuanyang Nybegynder
23. december 2006 - 08:13 #4
Flere points afsat - er der ingen andre, der har nogen bud???
Avatar billede yuanyang Nybegynder
03. januar 2007 - 16:15 #5
Nyt spørgsmål oprettet angående dette, hvorfor dette spg. lukkes.