Avatar billede djmoose Nybegynder
18. december 2006 - 14:31 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Alltheweb og altavista

Når man nu får optaget fx. 15 sider i ovenstående søgemaskiner og den ene bliver slettet internt eller ændret markant (ny gruppe), kører de så automatisk en robot ud der ser dette og retter det? Går det udover de 14 andre sider som er som de plejer, eller skal man selv igang med at rette det?
Avatar billede bufferzone Praktikant
18. december 2006 - 14:36 #1
Lige netop de to maskiner du nævner kan faktisk håndterer ekneltvis tilmelding af sider. Det er derfor mit forskag at du tilmelder de sider du ændre markant igen til begge.

Om det skader eller hjælper vil afhænge af hvilke ændringer du laver, mere indhold, bedre indhold vil altid hjælpe. Helt generelt bør du kun tilmelde de sider du ændre, forholdet mellem disse sider og de andre vil de selv opdaterer
Avatar billede madx Nybegynder
18. december 2006 - 19:51 #2
Det er mig bekendt ikke en god idé at gentilmelde sider

De ændringer du taler om finder robotterne som regel med det samme

Afhængig at hvor populært dit websitet er for søgemaskinen kan der være lidt forsinkelse før siden vises
Avatar billede madx Nybegynder
18. december 2006 - 19:51 #3
opdateret...
Avatar billede bufferzone Praktikant
18. december 2006 - 21:43 #4
Du har generelt ret, det er en rigtig dårlig at gentilmelde hvis du lige har tilmeldt eller ikke har ændret noget som heldst, med altavista og alltheweb (fast) kan du dog sagtens gøre det, når du blot holder dig inden for få regler.

- kontroller med en site:www.mitsite.dk om siderne er med, hvis de er med så ingen gentilmelding
- mindst 30 dage siden du sidst har tilmeldt
- Kun tilmelding hvis der er nyt at komme efter og botterne ikke har været forbi længe
- MAX tilmelding af 25 enkeltsider men gerne meget mindre. Gentilmeld kun det der er ændret
Avatar billede djmoose Nybegynder
20. december 2006 - 09:13 #5
Dvs. jeg skal overvåge om robot kommer forbi, og gør den ikke skal jeg gå ind og af- og tilmelde de sider med væsentlig indhold manuelt.... havde håbet på det kørste automatisk?
Avatar billede madx Nybegynder
20. december 2006 - 12:18 #6
det kører automatisk.... har aldrig haft brug for at afmelde og tilmelde nogetsomhelst

søgemaskiner er til for at finde indhold og regne på indholdet, så det gør de også på dit site - du skal ikke være bekymret

min erfaring siger mig, at en god pagerank flytter langt mere end tilmelde/afmelde
Avatar billede djmoose Nybegynder
20. december 2006 - 15:14 #7
Jeg takker jer begge!