Avatar billede phospheer Nybegynder
14. december 2006 - 13:52 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Køb af pentium 4 processor?

Hej!
Jeg har flere spørgsmål...
Først, jeg overvejer at sælge min nuværende stationære computer. Dens specifikationer er 2,4 ghz athlon, 1 gb ddr ram, 256 mb grafikkort osv. Hvor meget kan man få for den? Altså, bare et løst slag på tasken?
Og som det næste, jeg skal have købt en ny stationær computer hvor jeg vil have pentium processor i. Er alm pentium ok eller er dual core bedst?
På forhånd tak!
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
14. december 2006 - 13:55 #1
Dual Core er godt. Men det kommer jo helt an på behov ?
Avatar billede simlau Nybegynder
14. december 2006 - 19:12 #2
Mig bud er 2500-3000 kr hvis det er et rimeligt gtx, kabinet, psu og resten af en hel computer.

Jeg ville ikke anbefale dig at køve en Pentium processer, da den er bygget på den gamle netburst teknologi fra intel, og de lige er kommet med deres nye Conroe teknologi, der er meget hurtigere og med meget mere ydelse pr watt, end de gamle Pentium havde.

Men skriv lidt om dine behov, så er jeg sikker på der er nogle der ville hjælp dig med at samle en god computer.

Er enig med christiansenbo dual er godt, jeg vil nok sige at det er fremtiden.
Avatar billede phospheer Nybegynder
15. december 2006 - 18:14 #3
Jeg skal primært bruge computeren til internet og spil. Grafikkort skal være på mindst 256, regner med at tage 512. Ram skal nok op på 1-2 gb. Harddisk behøver ikke være større end 80-100 gb.
Grunden til jeg vil have en ny computer er fordi min nuværende simpelthen er blevet lidt langsomt i længden. Så den skal i hvert fald være hurtigere og mere stabil end den nuværende. Bedre til at trække store spil og have mange programmer åbne samtidig..
Avatar billede simlau Nybegynder
15. december 2006 - 19:09 #4
har du en max pris ? så kan jeg godt sætte en maskine sammen til dig.
Avatar billede phospheer Nybegynder
15. december 2006 - 19:12 #5
Der er ikke rigtig nogen max pris.. Ville bare høre hvad der var hurtigst og mest stabilt af de to.. Alm eller dual core. For min athlon 2,4 er kommet til kort..
Avatar billede simlau Nybegynder
15. december 2006 - 19:27 #6
Der skulle ikke være nogen forskel på stabiliteten, på de 2 typer, men du får meget mere ydelse ved at købe en dual core. Specielt hvis du vil lave flere ting på en gang.

Prøv at sammenlign din cpu (eller den AMD der kommer nærmest) med en E6600 core 2 duo inde på denne side:

http://www.tomshardware.co.uk/cpu/charts.html?modelx=33&model1=432&model2=487&chart=193

Du kan tydeligt se forskellen.

En E6600 er pt en af de processer hvor du får mest ydelse for pegende. selvføldig hvis du har et enormt budget 18k+ ville det være en fordel at vælge en dyre processer.
Avatar billede phospheer Nybegynder
15. december 2006 - 19:31 #7
Okay, ja. Det ser i hvert fald bedre ud med den E6600! Tror jeg vil prøve at undersøge nærmere med den så :) Tak for hjælpen!
Avatar billede simlau Nybegynder
15. december 2006 - 19:40 #8
ingen problem, hvis du vil have nogle til at kikke på dit system inde du køber det kan du jo bare skrive det her inde. Så skal du nok få vejledning.

Men et bud fra hoften på en computer ville være:

Cpu:
intel E6600 core 2 duo

Bundkort:
gigabyte GA-965P-DS3

GFX:
Sapphire ATI Radeon X1950XT
256 mb gddr4 ram banker alt i prisklassen, også kort med 512 mb gddr3 ram.

Ram:
2 gb ddr2 ram pc6400, Corsair Twin2X eller G.Skill NQ Serie - PC2-6400

Hardisk
Raport 36gb til system og så en du syntes det er stor nok til lager.
Avatar billede simlau Nybegynder
12. januar 2007 - 19:41 #9
Var det svar nok dengang?

Skal vi så ikke få den lukket?