Avatar billede madzss Nybegynder
12. december 2006 - 21:46 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke komme på trådløst net.

Hej eksperter.

Jeg sidder i øjeblikket i Frankrig  på et hoteæ med trådløst net.
Hvis jeg starter min computer om morgenen kan jeg være på hele dagen, men hvis jeg så genstarter den senere på dagen, eller starter den senere på dagen gider den fandme ikke gå på igen. Den siger bare venter på netværk når man prøver at oprette forbindelse.

Netværket er som sagt trådløst og kører med WPA. Gåden er mig fuldstændig kæmpe stor da jeg ingen sammenhæng kan se i lortet...

HJLÆP!:(

MVH Mads
Avatar billede ebe Praktikant
12. december 2006 - 22:07 #1
bare et gæt... hvis routerens ip-pool er brugt op den dag, fordi der er kommet nok folk på nettet, kan du ikke få en ip og heller ikke komme på. prøv engang med en fast ip som du mener ligger udenfor dens pool men indenfor subnettet.
Avatar billede madzss Nybegynder
13. december 2006 - 09:18 #2
Det er ikke det så vidt jeg ved.. har prøvet at sætet en ip manuelt ud fra en af mine venners bærbare, men den venter stadig på netværk når jeg sætter den til at oprette forbindelse. De andre kan logge på og af som de vil. Jeg giver et eksempel: Igår aftes fra 19-23 sad jeg og bøvlede med at komme på, men hver gang jeg prøvede at connecte skrev den venter på netværk. Så sætter jeg min bærbar op her til morgen, og den hopper på med det samme netkortet puttes i...:S SORT
Avatar billede madzss Nybegynder
13. december 2006 - 11:05 #3
Jeg har nu fundet ud af at den kun vil loggemig på trådløst 1 gang pr. døgn.
Den har ingen problemer hvis jeg kører med netstik... Jeg er LOST
Avatar billede ebe Praktikant
13. december 2006 - 14:17 #4
du er sg´u ikke lost. sandsynligvis bliver du blokket på mac-adressen, derfor:
1. åben en kommandoprompt, skriv "ipconfig /all" og se din mac-adresse. Noter den ned til evt. senere brug for en sikkerheds skyld. Luk vinduet.
2. Gå i start, instillinger, kontrolpanel, netværksforbindelser. Højreklik det netkort du bruger.
3. vælg egenskaber, konfigurer, avanceret. Her står der sådan noget som "netværksadresse". Klik på det, sæt en prik i cirklen ved siden af "værdi" og skriv en ny mac-adresse! :)
4. computeren  burde nu kunne komme på!  Hvis du er i bekneb for mac adresser, kan du f.eks. bruge den her      00-30-bd-6f-20-c4  og så din egen den næste dag.
Avatar billede ebe Praktikant
13. december 2006 - 14:20 #5
Når så du engang er helt færdig, fjerner du  bare hakket fra "værdi", og skulle gerne være tilbage til din egen adresse.

Ellers lidt mere hjælp her:  http://nthelp.com/nt6/change_mac_w2k.htm
Avatar billede madzss Nybegynder
13. december 2006 - 15:00 #6
Jeg har selv løst problemet ved at installere et utility program fra asus der gik uden om windows.. Så jeg snupper lige pointene igen nu da jeg selv løste det på letteste måde vil jeg sige...

Tak for indlægene
Avatar billede ebe Praktikant
13. december 2006 - 18:19 #7
Ku du ikke fortælle lidt nærmere hvad fejlen så var, måske med et link til programmet?
takker Ebe
Avatar billede madzss Nybegynder
13. december 2006 - 19:00 #8
Fejlen var bare at jeg brugte windows...:)
Ej, men som så tit er der programmer der løser opgaven bedre en windows, og da jeg søgte på mit netkort der er et ASUS WL-100g fandt jeg et program der hørte til driveren, og som så stod for at connecte til netværket i stedet for windows. Ved desværre ikke hvad problemet specifikt var, men ved at programmet der egentlig også er med på installationscden klarede ærterne...
Avatar billede ebe Praktikant
13. december 2006 - 19:15 #9
den er forstået, takker :)