Avatar billede beta Nybegynder
10. december 2006 - 22:02 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Mirai - kendskab til

Er der blandt jer kendskab til Mirai fladskærme, positivt som negativt ?

Jeg har søgt lidt rundt på nettet, og Mirai får generalt gode ord med på vejen, og prisen er ikke mindst meget spændende. Tidligere har jeg haft kigget på Samsung, men synes her at prisen var i den lidt høje ende.

Vil en 22" widescreen være for voldsom hvis brugen er "kontor brug" (internet osv.)

F.eks. :

22" Widescreeen :

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=233809

2327kr.

19" Widescreen :

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=176230

1574kr
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
10. december 2006 - 22:04 #1
Jeg har set den nederste i brug og kvaliteten er fin.

Dog kan det ikke sammenlignes med de produkter Samsun laver men som du siger er prisen også en helt anden.

mvh
mads
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
10. december 2006 - 22:05 #2
Det er den 19" jeg har set i brug jeg synes absolut ikke produktet er dårligt.
Avatar billede off-line Nybegynder
10. december 2006 - 22:55 #3
Jeg har en Mirai 19" og synes, den har et udmærket billede. Den har noget
specielt, som jeg finder kan være behagelig for øjnene. En knap med 3 faste,
forskellige lysstyrker, som man kan skifte imellem. Det er især godt, hvis
man ser video eller TV på skærmen, så kan man få et skarpt billede, som man
hurtig kan dæmpe ned, når man laver alm. computer arbejde. Den knap har ikke
noget at gøre med den alm. lys og kontrast regulering.
Derimod mener jeg at Mirai billige fladskærm TV, som forhandles af Zitech, er
decideret dårligt. Det må være TV delen, som er af ringe kvalitet, for når jeg,
gennem mit computer TV kort, ser tv på Mirai skærmen, står det godt og klart.
Avatar billede off-line Nybegynder
10. december 2006 - 22:58 #4
Ps. Højtalerne kan kun bruges til computer bib, men det siger vel sig selv.
Avatar billede off-line Nybegynder
21. december 2006 - 23:51 #5
Har du fået købt noget? Pas på Zitech, de giver ikke pixelgaranti.
Avatar billede beta Nybegynder
02. januar 2007 - 01:19 #6
Er der kommet flere Mirai brugere til siden jeg oprettede spørgsmålet ?

Jeg har desværre endnu ikke selv set skærmene LIVE da Zitech endnu ikke har fået dem sat op. Det med deres ikke-eksisterende pixelgaranti lyder noget underligt synes jeg (!)

Som "reference" har jeg kigget på en Samsung 205BW, den havde et ret flot billede synes jeg :

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=204023

Jeg er bare itvivl om hvor meget man ville hente fra 700:1 til 1000:1 hvis man gik op i modellen større (215TW). Altså om ,man ville få så meget mere for +1500 kr.

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=201658
Avatar billede beta Nybegynder
01. januar 2008 - 18:41 #7
Spg. lukkes. Ønskes point?