Avatar billede Slettet bruger
10. december 2006 - 10:45 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Sort skærm vega bærbar

Vega. Den gik i sort for et års tid siden, men vågnede op, da jeg "klodsede den op", så blæseren, der sidder i bunden, fik luft. Nu er en sort igen, og jeg kan svagt ane, at der er liv i den bagved. Måske ved nogen noget efter så lang tid.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
10. december 2006 - 10:51 #1
defekt inverter print lyder det som (det der gør at backlighten tænder og holdes tændt)
Avatar billede stoorm Nybegynder
10. december 2006 - 11:21 #2
ja som nils hansen siger det er nok den der lille ting som tænder og slukker for backlighten når man lukker og åbner skærmen.

prøv at tage en kuglepen og forsigtigt prøv at fø den til at komme op.

\\stoorm
Avatar billede stoorm Nybegynder
10. december 2006 - 11:22 #3
ups lille stave fejl ikke fø men få
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2006 - 12:09 #4
hvad er inverter print og hvor pirker jeg med kuglepennen - det lyder helt logisk, jeg håber det virker
Avatar billede niels_hansen Praktikant
10. december 2006 - 12:12 #5
et inverter print er det print der der laver (oftest 5volt) om til drift spændingen som et lystofrør bruger (mener det er va 4-500volt med en forholdvis høj frekvens), det med kuglepennen kan jeg ikke se skulle hjælpe på en elektrisk fejl, så det kan jeg ikke svare på.
Avatar billede stoorm Nybegynder
10. december 2006 - 12:13 #6
når du lukker skærmen trykker den sådan en lille plastik dims ned for at slukke lyset i skærmen den lille ting kan havde sat sig fast prøv at finde den og se om du kan få den fri med kuglepennen

\\stoorm
Avatar billede niels_hansen Praktikant
10. december 2006 - 12:16 #7
arhh det var det du mente ;) men ja det ses faktisk af og til (men det er nu sjældent det er derfor, men ahr set det nogel enkelte gange)
Avatar billede stoorm Nybegynder
10. december 2006 - 12:16 #8
det skete tit på min gamle bærbar :-P og det med kuglepennen hjalp
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2006 - 16:24 #9
DET VIRKER DET VIRKER DET VIRKER. Tusind tak. Jeg har aldrig tænk på, hvad den lille dimmer var til. Den sidder jo på en hel del bærbare. Tænkte, at den slukkede nok for det hele, når der blev lukket.
Niels Hansen smid et svar.
Der kommer også points til stoorm, hvis jeg overhovedet har så mange points. Det er ikke noget, jeg går op i.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
10. december 2006 - 16:26 #10
bare afvis mit svar og giv dem til stoorm, og godt det bare var det ;)
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2006 - 17:05 #11
nej du må sørme lægge et svar nu. Stoorm har jeg lige skrevet til om points. Det blir bare for rodet.
Avatar billede stoorm Nybegynder
10. december 2006 - 17:52 #12
nu er jeg forviret jeg kan ikke lægget svar og så kendet er jeg heller ikke her ( er ikke ret langtid siden jeg oprettede min profil)

\\stoorm
Avatar billede niels_hansen Praktikant
10. december 2006 - 18:04 #13