Avatar billede gp Nybegynder
09. december 2006 - 14:08 Der er 25 kommentarer

Login SQL db

Er der nogle der ligge inde med et komplet login side i VB det login imod en SQL db. Jeg har nu prøvet mange gang og kan ikke få det til at virke.

Vil gerne have en
Login site
Web.Config
Smat en side hvor der er adgang til hvis man er bruger
og en site hvor der ikke er adgang til.

Skal ikke have nogle smart grafik, der kan jeg selv finde ud af.

Hvem kan hjælpe en ny ASP nørd i nød.

GP
Avatar billede sneakraid Nybegynder
09. december 2006 - 14:33 #1
Så vil jeg da lige henvise til en ganske god artikel/introduktion til membership, roles og profiles i asp.net 2.0:
http://aspnet.4guysfromrolla.com/articles/120705-1.aspx :)
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
09. december 2006 - 14:56 #2
Avatar billede gp Nybegynder
09. december 2006 - 17:19 #3
Måske er jeg ikke helt skarp til det her, men har problemer med at connecte til min db der ligger på min site.

Ved godt hvordan dette gøres i Web.Config, og kan go få adgang til db, og ex. liste over en tabel, men når jeg prøver at rette de eks. til så de passer til det jeg gøre så giver det problemer.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
09. december 2006 - 17:39 #4
er det selve connectionstring som giver problemer ?
Prøv evt at vise et eksempel hvad du forsøger at gøre.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
09. december 2006 - 17:40 #5
Og hvilken en database forsøger du at connecte til ?
Avatar billede gp Nybegynder
09. december 2006 - 17:47 #6
Får følgende fejl:

Parser Error Message: Unrecognized configuration section 'connectionStrings'

<configuration>
<connectionStrings>
    <add name="ASPNETDB" connectionString="Data Source=msdb1.surftown.dk;Initial Catalog=glennp_xxxxxx;User Id=glennp_xxxxx;Password=xxxx"/>
</connectionStrings>

Den ligger naturligvis i min Web.Config
Avatar billede gp Nybegynder
09. december 2006 - 17:58 #7
Denne connectionStrings virker gpdt på en anden site.
Avatar billede gp Nybegynder
09. december 2006 - 17:59 #8
Der er en MS SQL Database
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
09. december 2006 - 18:33 #9
hmm dit site er nok sat op til at bruge asp.net 1.1 og ikke 2.0.
Derfor virker det på den ene men ikke den anden.
Har du adgang til IIS'en på sitet ?
Avatar billede gp Nybegynder
09. december 2006 - 18:38 #10
Hvad er IIS? Tror ikke jeg kan ændre det! Er det derfor det ikke virker?
Avatar billede gp Nybegynder
09. december 2006 - 18:42 #11
Som jeg kan se det har jeg ikke mulighed for at ændre det på mit webhotel
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
09. december 2006 - 18:46 #12
problemet er at <connectionStrings> er specifik for asp.net 2.0. Derfor kan den ikke godkende denne sektion af din web.config.
IIS står for internet information server og er microsofts webserver.
Det er ikke noget du selv kan ændre. Du skal kontakte udbyderen og snakke med dem.
Hvilken udbyder har du ?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
09. december 2006 - 18:46 #13
genkende ikke godkende.
Avatar billede gp Nybegynder
09. december 2006 - 18:49 #14
Min udbydre er SurfTown
Avatar billede gp Nybegynder
09. december 2006 - 18:57 #15
De skriver at de køre  ASP.NET 2.0 (medium trust level)
Har det noget at sige?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
09. december 2006 - 18:59 #16
Nej det burde ikke betyde noget.
Jeg tror bare at det er deres opsætning der er forkert.
Med adgang til IIS tager det 10 sek at ændre det.
Hvor længe har du haft webhotellet ?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
09. december 2006 - 19:00 #17
hvilken en af de forskellige typer webhotel har du ?
Avatar billede gp Nybegynder
09. december 2006 - 19:02 #18
Webhotel: ADVANCED Windows
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
09. december 2006 - 19:02 #19
Hvor længe har du haft webhotellet ?
Avatar billede gp Nybegynder
09. december 2006 - 19:06 #20
Side 21/5, de skriver eller at det køre ASP.NET 2.0, har også send en mail til deres Support.
Avatar billede gp Nybegynder
09. december 2006 - 19:12 #21
Jeg kan se under forum, at det nok er mit WebHotel der er noget galt med.

Kan jeg lave det på en andre måde?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
09. december 2006 - 19:12 #22
Hvis man googler på din fejlbesked handler alle hits om at det er fordi IIS er forkert sat op.
Hvis du har fået svar fra deres support så bed dem tjekke at dit site kører den rigtige version af asp.net.
Der er ikke andre muligheder specielt ikke når du får den fejlmeddelelse som du gør.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
09. december 2006 - 19:14 #23
Ikke umiddelbart. Det vil tage 4 liniers kode,så vil du få problemer igen.
Derfor skal de få sat sitet op, så du får hvad du betaler for.
Avatar billede gp Nybegynder
09. december 2006 - 19:16 #24
Jeg afventer lige support, har kæmpet med det har længe, så måske er det slet ikke mig der er dum GRINER.

De må finde en løsning....

Du får lige en melding, da det link du  har sendt mig ser meget fint ud.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
09. december 2006 - 19:19 #25
Personligt vil jeg mene at det dem som er dumme, da deres opsætning tydligvis er forkert :)

Oki ellers send dette link til dem:
http://www.google.dk/search?client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Ada%3Aofficial_s&hl=da&q=Parser+Error+Message%3A+Unrecognized+configuration+section+%27connectionStrings%27&meta=&btnG=Google-s%C3%B8gning

Så kan det være at de kan lære lidt om hvordan de sætte IIS op til asp.net 2.0 :)