Avatar billede iak Nybegynder
08. december 2006 - 16:00 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Sikkerhed på netcaféer ved betaling

Jeg har prøvet at stille et spørgsmål på Windows Newgroups, vedrørende sikkerheden på netcaféer ved betalig med MasterCard(se nedenstående engelske tekst)Har nogen her kendskab til usikkerheden, hvis man går ind på en sikker side også på en netcafé, og hvis det er et problem hvorledes løser man så, her er så mit store problem,citat:(e.g., store such information on a password-protected USB key and copy/paste from it).

Question

  I´m going to the Far East for 3 month, and I have to book hotels via internet
under the journey, is it safe in net cafés in Thailand and Vietnam using my
MasterCard paying for rooms?
--
iak Denmark

  Was this post helpful to you?
  Reply      Top

  PA Bear 12/6/2006 8:49 AM PST

  1. Make sure you're on a Secure page (https://xxxxx.yyy).

2. Personally, I would NOT type in credit card numbers, usernames or
passwords on any public machines (e.g., store such information on a
password-protected USB key and copy/paste from it).
--
~Robear Dyer (PA Bear)
MS MVP-Windows (IE, OE, Security, Shell/User)

iak wrote:

Click to show or hide original message or reply text.

> I´m going to the Far East for 3 month, and I have to book hotels via
> internet under the journey, is it safe in net cafés in Thailand and
> Vietnam using my MasterCard paying for rooms?

  Did this post answer the question?
  Reply      Top

  iak 12/6/2006 10:42 AM PST

  Some told me that a secure page(https) is OK, byt they may be wrong
--
iak Denmark

"PA Bear" wrote:

Click to show or hide original message or reply text.

> 1. Make sure you're on a Secure page (https://xxxxx.yyy).
>
> 2. Personally, I would NOT type in credit card numbers, usernames or
> passwords on any public machines (e.g., store such information on a
> password-protected USB key and copy/paste from it).
> --
> ~Robear Dyer (PA Bear)
> MS MVP-Windows (IE, OE, Security, Shell/User)
>
> iak wrote:
> > I´m going to the Far East for 3 month, and I have to book hotels via
> > internet under the journey, is it safe in net cafés in Thailand and
> > Vietnam using my MasterCard paying for rooms?
>

  Was this post helpful to you?
  Reply      Top

  PA Bear 12/6/2006 10:53 AM PST

  It's OK if it's /your/ machine and there are no keyloggers installed. <wink>
--
~Robear Dyer (PA Bear)
MS MVP-Windows (IE, OE, Security, Shell/User)

iak wrote:
Avatar billede olebole Juniormester
08. december 2006 - 16:04 #1
<ole>

Sålænge man kan aflæse (og gemme) ethvert tryk på keyboardet, hjælper nok så mange sikre protokoller (f.eks. https) dig ikke en døjt. Det kunne aldrig falde mig ind at betale med kort fra andre end min egen maskine!

/mvh
</bole>
Avatar billede lasserasch Juniormester
08. december 2006 - 16:07 #2
Hejsa.

Jeg ville nok give ham ret. Jeg ville heller ikke turde taste sådanne informationer på en offentlig PC.

Heller ikke copy/paste.

Som udgangspunkt tror jeg nu nok at det er rimelig sikkert på nettet når du er på HTTPS sider, som betalingssider jo er (Alle dem jeg har set!)

Men hvis nu ejeren af denne internetcafe, har installeret noget sniffer software på maskinerne, som kan opfange alle tastetryk du laver. Der kan der være et sikkerhedshul, som jo ikke ville eksistere hvis du havde din egen pc med.

Nu er du jo dækket via PBS i sådanne tilfælde, så du ville ikke kunne komme til at hænge på den selv, men ville dog kunne få en masse bøvl ud af det!

Det ville nok være nemmere hvis du kunne tage en laptop med, og så købe adgang til trådløst netværk rundt omkring.

/Lasse
Avatar billede iak Nybegynder
08. december 2006 - 17:44 #3
Det ser ikke ud til at der findes en teknisk løsning på problemet, det anede mig, så må jeg som tidligere år, beholde kortet i lommen, og kun booke via mail, der er ellers mindst 10-15% at spare på Østen, ved at betale via net fremfor ved skranken på hotellet.-

mvh/iak
Avatar billede lasserasch Juniormester
08. december 2006 - 18:43 #4
Nej, en teknisk løsning ville være at købe en PDA med trådløst netværkskort. Eller alternativt en bærbar computer.

Så ville du jo mange steder betale for adgang til et trådløst netværk i stedet for at betale for 1 time eller sådan på en netcafé.

/Lasse
Avatar billede iak Nybegynder
30. november 2011 - 09:01 #5
har løst det iak