Avatar billede sutpark Nybegynder
08. december 2006 - 14:59 Der er 11 kommentarer

ang en chat i asp eller php

hey..

er her en der kan hjælpe med at finde en chat i asp eller php..

jeg har en database i access til mit forum og vil gerne have så jeg kan køre chatten der over.. og så man ikke skal logge ind i chatten hvis man er logget ind på min side. altså så man har det samme brugernavn i chatten som på resten af siden, og så man kan tjekke profil osv... :P nogen der kan hjælpe med dette "lille" problem :D

http://www.gasgas.dk/forum
Avatar billede keysersoze Guru
09. december 2006 - 11:56 #1
hvis du har en eksisterende database så undgår du ikke at skulle en del rettelser igennem da en færdig chat vil have dens egen database med brugerstyring osv - alt der burde være nødvendigt for at finde en chat ellers er at søge på det på www.activedeveloper.dk - www.netcoders.dk - www.solutions2all.dk
Avatar billede sutpark Nybegynder
10. december 2006 - 12:03 #2
ja der er en masse, men kan du hjælpe med at forklare mig hvad og hvor jeg skal ændre noget? er ikk så god til det der..  er lige startet med asp. det er det første jeg har lavet i asp. kan du måske også hjælpe med at lave eller finde en gæstebog til hver bruger..?? :P så må vi finde ud af noget med betaling hvis du har lyst ?
Avatar billede tdafoobar Nybegynder
10. december 2006 - 12:08 #3
http://dragons-lair.org/module/repository/PHP/Chat

PHP/MySQL/Javascript chat, open-source, knock yourself out :-)
Avatar billede tdafoobar Nybegynder
10. december 2006 - 12:09 #4
http://dragons-lair.org/projects/chat/

Live eksempel, dog kun med een bruger logget på, så alle bruger samme brugernavn :-) er ret nemt at ændre/tilpasse.
Avatar billede keysersoze Guru
10. december 2006 - 12:19 #5
Præcis hvad der skal ændres kan jeg ikke uden videre svare på - men kort fortalt går det ud på at flytte indholdet, altså tabellerne, fra den ene database over i den anden (pånær bruger-delen), rette i connectionstring samt de dele af SQL, der benytter sig af bruger-delen, på den løsning databasen flyttes fra.
Avatar billede tdafoobar Nybegynder
10. december 2006 - 12:20 #6
At lave en tilsvarende i asp ville også være piece-of-cake, afhænger om der er nogen i ASPs community der har skrevet en json encoder endnu.

ASP bliver jo ikke opdateret ligesom PHP :-) (json support direkte fra core i 5.2 ftw.)
Avatar billede sutpark Nybegynder
11. december 2006 - 08:42 #7
kan du/i forklare hvorfor den melder den her fejl:
Error message was: "Could not connect to mySQL server: Can't connect to MySQL server on '84.246.246.90' (10061)";

"hostname:" og hostname er det rigtige, og er alle de andre oplysninger også. hvad kan det være?

kan det være at der er en fejl i opsætningen eller hvad??
Avatar billede keysersoze Guru
11. december 2006 - 18:08 #8
i og med den melder fejl er det åbenbart ikke de helt rigtige oplysninger alligevel ;) Hvor har du oplysningerne fra? Mange kører nemlig ikke med ip-nummer med derimod fx localhost eller mysql.domain.dk.
Avatar billede sutpark Nybegynder
12. december 2006 - 09:18 #9
det har jeg fra ham der laver alle server opsætningerne. og det er rigtige for har brugt dem før på en anden side.. og jeg bruger ip-nummer..
Avatar billede keysersoze Guru
12. december 2006 - 17:18 #10
ok - men så tyder det på, at ham der laver server opsætningerne har gjort noget galt, for umiddelbart kan du kodemæssigt ikke umiddelbart gøre andet for at komme ind;

Can't connect to MySQL server on 'server' (10061) indicates that the network connection has been refused. You should check that there is a MySQL server running, that it has network connections enabled, the network port you specified is the one configured on the server, and that the TCP/IP port you are using has not been blocked by a firewall or port blocking service.
Avatar billede keysersoze Guru
09. februar 2007 - 23:35 #11
kommet videre?