Avatar billede teamkingpass Nybegynder
06. december 2006 - 21:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Zyxel prestige forbindelse til router

Hej.

Jeg har af Cybercity fået en ZyXEL Prestige 2602R-61 router.

Fejlen er at jeg ikke kan få forbindelse til routeren. Dvs. at når jeg har sat netværkstikket i routeren og computeren, bliver computeren ved med at "hoppe af".

Med "hoppe af" mener jeg at den skiftevis skriver "netværkskablet er ikke tilsluttet" og arbejder på at forny ip...

På routeren blinker PWR/SYS lampen. Lampen med 10/100M er skiftevis grøn, og blinker gult (tilsvarende overstående).

Det er på intet tidspunkt muligt for mig at komme i kontakt med routeren, således jeg kan konfigurere den.

For at løse problemet, har jeg prøvet følgende:

Tænd/sluk router
Reset router
Skift kabler
Skift computer

Intet hjalp...

Er der nogen af jer, som har et forslag?

Mvh.
teamkingpass
Avatar billede cpufan Juniormester
06. december 2006 - 22:13 #1
er det en ny installation fra cybercity?
for så er den måske ikke tilsluttet deres netværk endnu.
du har sikkert fået et brev hvori der står hvornår du bliver tilsluttet.
Avatar billede teamkingpass Nybegynder
06. december 2006 - 22:18 #2
Hmm. Kan se at jeg glemte at sige at den har kørt på internettet før. (Samme setup)

Men selvom den ikke var tilsluttet deres netværk, burde jeg vel nok kunne få forbindelse mellem routeren og computeren?
Avatar billede cpufan Juniormester
06. december 2006 - 23:02 #3
ja det burde du jo......

prøv at holde den slukket natten over.
den kan jo være overophedet.
Avatar billede teamkingpass Nybegynder
07. december 2006 - 21:25 #4
Det hjalp heller ikke på problemet, så jeg har fejlmeldt routeren ved cybercity.
De sagde at de ville sende en ny; så jeg må nok indse, at jeg ikke
finder fejlen på routeren....
Avatar billede cpufan Juniormester
08. december 2006 - 09:42 #5
min egen er også begyndt at være langsom,
også samme model.....
Avatar billede teamkingpass Nybegynder
11. december 2006 - 18:06 #6
Hmm. Jeg kan konkludere at det var routeren, som var fucked..

Efter jeg modtog den nye fra CC har det fungeret upåklageligt..