Avatar billede tonniaa Nybegynder
06. december 2006 - 17:59 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

ntoskrnl.exe

hej experter

jeg har OGSÅ problem med ntoskrnl.exe

jeg har læst mange af  trådene på både her og spywarefri.

det er vældig godt med rådet om at 'hide notification' , men : så 'hider' man jo alle beskeder (ikke? ) og jeg vil da gerne følge med i hvad den blokerer for ( sygate firewall).

kan man ikke standse den meddelelse alene ?
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
06. december 2006 - 18:17 #1
Nej, man kan ikke stoppe den besked alene. De notificatins mener jeg er overflødige. Det er kun for dem som vil følge med i alt hvad der sker, og det syntes jeg ikke er nødvendigt (min mening). Sygate nok skal poppe op alligevel, hvis der sker noget vigtigt du skal være opmærksom på, selv om du stopper de notifications.
Avatar billede tonniaa Nybegynder
06. december 2006 - 18:23 #2
hej forevernewbie

ok. point til dig. og tak for ordene om at den NOK skal poppe op hvis der er noget seriøst på færde :-)
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
06. december 2006 - 18:24 #3
Tak for point
Avatar billede tonniaa Nybegynder
06. december 2006 - 18:33 #4
p.s

glemte lige at høre : hvorfor vil 'noget' fra nettet, kommunikere med den, hvis det ikke betyder noget at den blokkeres?

p.p.s ok hvis der ikke svares på det *s*
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
06. december 2006 - 19:15 #5
Jeg har skrevet lidt om det her, under NTOSKRNL http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=9706

Det er udefrakommende forbindelses forsøg(men inden for netværket), som typisk forekommer hvis du er på et delt netværk. Windows "kerne" har i sig selv ikke noget at gøre på nettet, men Sygate vil registrere ting som "arbejder", som f,eks printere eller scannere osv. Man kan vel kalde det en slags "støj". Alarmerne kan også forekomme i forbindelse med trådløst netværk.

Det er ikke noget "farligt", da alle ukendte forbindelses forsøg udefra, altid bliver blokeret
Avatar billede tonniaa Nybegynder
06. december 2006 - 19:23 #6
fint nok, har hverken printer eller delt netværk eller eller trådløst, men ok

godtaget som 'støj' :-)