Avatar billede mikkel_strack Nybegynder
05. december 2006 - 12:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

HttpRequest uden at bruge HttpWebRequest

Jeg har brug for at lave et httprequest, men min udbyder tillader ikke at bruge HttpWebRequest eller WebRequest. I trust er level sat til high, og kan ikke overskrives.

Er der andre måder at lave et httprequest??

Mvh. Mikkel
Avatar billede olebole Juniormester
05. december 2006 - 12:03 #1
<ole>

XMLHttpRequests?  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede arne_v Ekspert
05. december 2006 - 16:04 #2
du kan ogsaa goere det med en Socket, men det er der sikkert ogsaa lukket for
Avatar billede mikkel_strack Nybegynder
05. december 2006 - 16:23 #3
Det viste sig at være en lidt mere bøvlet sag..

Jeg roede lidt med XMLHttpRequests, og der virker det helt fint - lige bortset fra når man laver crossdomain requests...og det skal jeg.

Det bragte mig videre til denne side http://serebryakov.ru/lab/ajaxextended/ . Fyren der har lavet en AJAX-løsning som vist skulle tage sig af de fleste security issuses.

Eftersom oleboles kommentar var den som bragte mig videre, så ryger points den vej. Så hvis du smider et svar.

Tak for deltagelsen til begge :o)
Avatar billede olebole Juniormester
06. december 2006 - 13:47 #4
Ja, du kan også bruge dynamisk indsatte script-elementer (sålænge det er get-forespørgsler). Det har jeg også selv skrevet et lib. til, men jeg troede nu, det skulle foregå på serveren - inden dokumentet blev udskrevet  :)

At kalde det 'AJAX' er nu nok lidt af en tilsnigelse (Asyncronous Javascript And XmlHttpRequests). 'AJ' er nok mere dækkende - omend knap så mundret  ;o)
Avatar billede olebole Juniormester
07. december 2006 - 15:28 #5
Tak for points. Nu har jeg fået kikket lidt mere på det script, du henviste til - og det var ikke helt, hvad jeg troede ... det virker faktisk meget okay  ;o)