Avatar billede langbein Nybegynder
03. december 2006 - 01:43 Der er 1 løsning

Billion Bipac 5102S, konfigurering

Jeg har en Billion Bipac 5102S ADSL2 router.

Den kjører ikke helt slik som den skal med hensyn til forwarding av UDP porter fram til min Asterisk server.

Har heller ikke fått til å sette den opp i Bridge mode. Softwaren for Annex_A (Analog linje) kan settes opp i bridge mode, mens softwaren til Annex_B (ISDNlinje) ser ut til å bare kunne settes opp i routing mode. (Med PPPoA oppkopling.)

Bruker manualen er nokså uklar med hensyn til hvordan man eventuelt får forwarding funksjonen og firewall funksjonen til å kjøre sammen.

På grunn av bugs med Bipac boksen så kjører jeg fortsatt en gammel Netopia box i bridge mode, men altså kun med den halve hastighet.

Er det noen av dere som sitter på detaljer eller erfaringer med denne Bipac ADSL2 routeren ?
Avatar billede langbein Nybegynder
04. december 2006 - 22:22 #1
Etter diverse diskusjoner med Billion support så viste det seg at de hadde liggende en beta software for Bipac'en som kunne kjøre Annex_B (ISDN) og bridge mode. Fikk  oversendt denne og nå ser det ut til å fungere med bridge mode.