Avatar billede nothingaqua Nybegynder
02. december 2006 - 21:59 Der er 7 kommentarer

Boot ikke fra CD-Rom

Hej Alle,

jeg har et problem emd en PC der skal reinstall. Den vil ikke boote fra CD-Drevet, dvs. jeg starter den op, vælger at boote fra mit CD-Drev. Og så sker der ikke mere (sort skærm).

jeg har prøvet med
en brændt freedos cd
en brændt spinix cd (linux dis)
og orginal windos xp cd.

Når jeg prøver at boote fra XP CD'en kommer der den der "Tryk på en tast for at boote fra CD................."

Hvad kan problemet være?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
02. december 2006 - 22:08 #1
Har du mulighed for, at boote fra et andet cd-rom drev?
Evt. skifte dit eks. ud?
Jeg tror der er noget galt med det.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
02. december 2006 - 22:10 #2
Du husker selvf. så at trykke på en tast, når du bliver bedt om det?
Avatar billede nothingaqua Nybegynder
02. december 2006 - 22:43 #3
ja har prøvet med et andet nu, ja det gør jeg :)
02. december 2006 - 23:01 #4
Altså når "Tryk en tast for af ..." og du trykker og trykker men den gør det ikke aligevel...

Årsag: USB Tastatur !!!

Tilslut midlertidig et gammeldags PS2 tastatur...
Avatar billede victor-1 Nybegynder
02. december 2006 - 23:50 #5
USB-tastatur ville også være mit næste bud.  ;-)
07. december 2006 - 08:14 #6
???
Avatar billede nothingaqua Nybegynder
07. december 2006 - 11:49 #7
hej dr1, jeg er næste sikker på det ikke er det. PC'en reagere på min tastetryk (i det at prikkerne forsvindet, og så sort skærm), og jeg kan sagtens "browse" rundt i BIOS'en.

anyway jeg vil selvfølgelig prøve med et PS2 tastatur :) men har først mulighed for det på fredag.