Avatar billede antonio1963 Nybegynder
30. november 2006 - 22:00 Der er 9 kommentarer

Min første hjemmeside

Hej
jeg skal til at lave min allerførste hjemmeside. Jeg har fået installeret HomeSite og skal i gang. Men hvordan uploader jeg mine sider? hvor meget koster det at have en webside liggende på nettet?
Hvad er det første jeg skal gøre?
Håber I kan hjælpe mig, da jeg er meget ivrig efter at få min egen hjemmeside. Er ikke interesseret i weblog.
På forhånd tak.
Antonio
Avatar billede hero4life Nybegynder
30. november 2006 - 22:03 #1
Hej. Ved du hvad din side skal handle om ?..

Et webhotel koster 9 kr om mdr.

Det første du skal gøre er at finde ud af hvad vil jeg med en hjemmeside, hvad skal temaet være på min side, og hvordan kommer mit budskab bedst ud til brugerne.
Avatar billede antonio1963 Nybegynder
30. november 2006 - 22:39 #2
Jeg tror godt jeg ved, hvad min hjemmeside skal handle om og hvordan den skal se ud. Men hvordan finder jeg en webhotel. Jeg har bredbånd hos Cybercity. skal det ske gennem dem eller hvad? Hvad med en domæne? skal jeg også have det? Hvis ja, hvor meget koster det så? Jeg har netop været inde på cybercitys hjemmeside og kigge, og jeg kan fortælle at domæner koster op til flere tudsind kroner.Koster det så meget at have en side liggende på nettet? Undskyld alle de spørgsmål, men jeg er som sagt nybegynder og ved intet om emnet.
Avatar billede radiohead Nybegynder
30. november 2006 - 22:47 #3
For at have en hjemmeside liggende på internettet, skal du have et webhotel og et domæne tilknyttet webhotellet. Der er mange steder du kan bestille webhotel - At anbefale til nye personer, er bl.a. www.one.com og www.unoeuro.com (de er desuden relativt billige begge to)

Når du bestiller webhotellet, får du samtidig muligheden for at tilvælge et domæne.

Det er sådan set meget lige til.

Nu er det lidt vildledende at sige, at et webhotel koster 9 kroner pr. måned. Det kommer helt an på hvor du vælger at have det liggende.
Avatar billede hero4life Nybegynder
30. november 2006 - 22:52 #4
Okay, Det jo altid et godt udgangs punkt, har "leget" med hjemmesider i smart 3 år. så ved en del om dette emne. www.bone.dk koster med 1 gb webhotel og et domæne ca 320 kr for et år :) hvis det er kan jeg lave din hjemmeside,så du ikke skal tænke på at lave koder og alt det det andet som kræver meget erfarning. det tog mig 1½ år før jeg forstod hvordan en hjemmeside nogenlunde fungerede i php. www.funsms.dk det er min hjemmeside jeg har pt. Den styres via siden, det kræver ingen erfarning i kodening eller på anden måde kendskab til hjemmesider.
Avatar billede radiohead Nybegynder
30. november 2006 - 22:53 #5
et domæne koster for øvrigt - uanset hvor du køber det - kun 40 kroner om året
Avatar billede antonio1963 Nybegynder
30. november 2006 - 23:05 #6
hero4life tak for tilbuddet, men jeg tror godt, jeg vil prøve det selv. Jeg er nu lidt forvirret. Hvor kan jeg købe et domæne for 40 kroner om året? hvad er det første jeg skal gøre? Købe et webhotel? Købe et domæne?
nu til et helt andet spørgsmål: Kan man skrive javaScript i homesite?
Tak til jeg allesammen.
Avatar billede radiohead Nybegynder
30. november 2006 - 23:17 #7
Køb begge dele på en gang - Det vil grangiveligt være nemmest :)

På unoeuro.com f.eks bliver du guidet hele vejen igennem processen, og får et webhotel og domæne på samme tid. Oprettelsen der koster  ca. 90 kroner(engangsbeløb) -
Udover det skal du betale et år frem, hvilket er 12 x 7,50 (7,50 er prisen for webhotellet pr måned)

Derudover kommer årsafgiften for domænet, hvilket som sagt er 40 kroner. (første år er gratis, så vidt jeg husker)

Homesite er i bund og grund bare en text-editor med farve på koderne, så de er nemmere at holde styr på - Og ja, de understøtter bl.a. JavaScript :)
Avatar billede antonio1963 Nybegynder
01. december 2006 - 00:11 #8
Tak for hjælpen. Smid et svar.
Avatar billede radiohead Nybegynder
01. december 2006 - 14:15 #9
Håber det hjalp dig lidt på vej -

Behold bare pointene ;)