Avatar billede mikkel. Nybegynder
29. november 2006 - 23:37 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Gul farve..

Hey eksperter.
Min skærm der ellers er forholdsvis ny er for nyligt begyndt at slå over i gule nyanser en sjælden gang i mellem. Det går væk igen når jeg genstarter og det er som sagt kun en gang i mellem, men det bekymrer mig. Udover at det ser super sørgeligt ud, har skærmen kostet 3,5K og jeg har haft den i under 1 år. Det er en Samsung syncmaster 193p og jeg har ellers været ganske tilfreds med den...

Hvad mon de underlige farveskift skyldes?? Løs forbindelse eller hva?

Håber i kan hjælpe mig lidt her...
Avatar billede komputerdk Mester
01. december 2006 - 14:34 #1
lyder til en løs forbindelse.. gør dne det også på et andet grafikkort (det med nuancerne)? ellers er det ud og brokke sig hvor du har købt den .
Avatar billede mikkel. Nybegynder
01. december 2006 - 16:47 #2
Har ikke testet den med andre grafikkort... Ved sku ikke helt hvad det skyldes. Det kommer meget sjældent og jeg håber sku det bare er en løs forbindelse der er tale om... Har rettet lidt på skærmstikket og nu har det ikke vist sig de sidste mange dage.
Avatar billede komputerdk Mester
02. december 2006 - 11:06 #3
et normalt vga stik deler nemlig farverne, så det kan skyldes løs forbindelse.. eller stikket har siddet skævt
Avatar billede mikkel. Nybegynder
07. december 2006 - 11:48 #4
Ok jeg håber du har ret. Det har ikke vist sig i 2 uger nu, så håber da ikke jeg får det problem igen.

Giv et svar så får du point.
Avatar billede komputerdk Mester
07. december 2006 - 14:35 #5
svar - men generelt pas på "knæk" af skærmledningen.. især i stikket..  - evt. kan man også tjekke om der er et ben der er bøjet i selve stikket..