Avatar billede 2hot4u Nybegynder
21. november 1999 - 21:23 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Hvordan mounter jeg.....og andet....

Davs...

Jeg har lige installeret Red Hat 6.1, og i modsætning til 6.0, virker det upåklageligt, næsten.

Jeg har prøvet at mounte mit c, d og e drev, men jeg får hele tiden beskeden "permission denied", hvordan kan det være? jeg er logget på som root.

Jeg har også nogle andre problemer, jeg kan ikke huske hvordan det er, at jeg skifter imellem de forskellige miljøer, KDE, Gnome, osv. lige nu kan jeg kun komme ind i kde, ved at skrive #startx/kde. Jeg mindes noget med at man kan skrive et eller andet + et nummer, for at skifte miljø.

Så er der en sidste ting. Hvordan er det at man skifter skærmopløsning?
ctrl + alt + (+)eller(-), virker ikke, jeg har et voodoo 3 grafik kort, og der er heller ingen problemer med grafikken, men den kommendo virker altså ikke!

Med venlig hilsen Hjalte
Avatar billede Slettet bruger
22. november 1999 - 08:40 #1
Jeg ville foreslå dig at gå ind og hente linuxbogen inde hos sslug,

http://www.sslug.dk/linuxbog/

Her skulle du kunne få svar på alle dine spørgsmål, den er i flere vers. så tjek lige hvilken en du helst bruge.
Avatar billede 2hot4u Nybegynder
22. november 1999 - 15:56 #2
jo tak, men det har jeg gjort og læst den har jeg også. men jeg kan ikke finde svar på det som jeg spørger om. Jeg har fundet ud af at mounte (mere eller mindre). Men mit største problem er at jeg ikke kan finde ud af at komme ind i Gnome, og jeg kan ikke ændre skærmopløsningen.
Avatar billede lrj Nybegynder
23. november 1999 - 22:04 #3
Kig lige om du overhovedet har installeret Gnome ;)
Avatar billede 2hot4u Nybegynder
24. november 1999 - 17:44 #4
>> Irj
Jeg har installeret Gnome...
Godt nok først i går aftes, det var bare mig der troede at det blev installeret aoutomatisk med KDE!
Nåh, men sagen er så den, at jeg har fået installeret Gnome nu, men nu kan jeg ikke komme ind i kde, når jeg skriver startx, går den direkte til gnome. jeg har hørt noget om at man kan ændre i en fil, for at vælge hvilken x-windows version der skal startes. Jeg har også fået at hvide at man kan skrive xconfigurator, men det virker ikke. Det virker heller ikke, når jeg prøver at gå ind i switchdesk. , den fil findes ikke.

Der er også et andet problem, i gnome er der ikke sådan nogle krydser i toppen af vinduet, ligesom i KDE og windows, så den eneste måde jeg kan lukke vinduerne på er ved at bruge menuen og vælge exit. Det er jo ikke så fedt vel!

/Hjalte
Avatar billede psyco Nybegynder
24. november 1999 - 21:18 #5
Jeg mener at du kan gå ind i kontrolpanelet i gnome, og så trygge på window-manager - ved at vælge "add" og skrive KDE kan du let skifte imellem dem.
I gnome er der forskellige window-styles (eller hvad det nu hedder) dem kan du ændrer ved at trykke på den nederste knap i "window manager" vinduet. Så for du en helt nu boks op, hvor næsten samtlige indstillinger er for windowmanageren.

Hjalp det???
Avatar billede 2hot4u Nybegynder
25. november 1999 - 00:45 #6
>>Psyco
Jeg vil lige prøve det...
Hvis det virker skal du nok få din del af kagen :-)
--
Ved Du noget om hvad jeg skal gøre for at ændre min opløsning?
Avatar billede enigma Nybegynder
17. januar 2000 - 20:08 #7
Gå ind i setup programmet som root, (skriv setup i en promt), her vælger du x-configuration og lader den finde dit grafik kort, til sidst i opsætningen kan du vælge hvilken opløsning du vil køre i. Når programmet spørger dig om du vil køre en test, tryk ja. Inde i testen bliver du spurgt om du vil starte xwindows op automatisk, tryk ja her. Når du næste gang starter din computer kommer du ind i en grafisk logon promt, her kan du vælge hvilken windows manager du vil.
Avatar billede mnemonic Nybegynder
25. januar 2000 - 10:53 #8
Du skal starte X windows, og køre komandoen switchdesk, så kommer der er menu op hvor du kan vælge window manager.

Regards Mnemonic..
Avatar billede hvidbar Nybegynder
28. januar 2000 - 23:27 #9
Jeg mener at i Gnome er det i menu, systems man kan skifte mellem de forskellige win managere

men Jeg er 100% sikker på, at man kan skifte til de forskellige win managere i både KDE og Gnome, fra menuen.