Avatar billede malte Nybegynder
19. november 2006 - 19:36 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Vælge active directory restore

Jeg har en ml 350 proliant server.
Mit problem er at jeg skal bave lavet en restore på active directory.
Men når den booter op kan jeg ikke benytte F8 fordi den giver adgang til noget proliant setup. Hvordan ken jeg ellers få den velkendte meny hvor jeg kan vælge safe mode osv..
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2006 - 20:30 #1
oprette en msdos start disk,  eller bruge windows server cd, til at lave et repair, så kan du komme ind i konsollen, ville være mit umiddelbare bud.
Avatar billede karser Nybegynder
19. november 2006 - 20:31 #2
Du skal bare ramme F8 når du er kommet forbi BIOS!

Hvis ikke det lader sig gøre, skal du inde i Windows vælge Properties ved højreklik på My Computer. Derefter gå i Fanen Advanced og klikke på Startup and Recovery.

Vælg at "Time to display recovery options - sæt den til eks. 15 sek.

Så skulle du kunne når at ramme F8! ;o)
Avatar billede karser Nybegynder
19. november 2006 - 20:32 #3
henrik >> Det er ikke en repair "malte" er ude efter... Men Active Directory Restore mode... ;o)
Avatar billede malte Nybegynder
19. november 2006 - 20:36 #4
Jeg har prøvet at forlænge recovery options til 30 sek. chancen til at vælge den kommer slet ikke. Jeg skal både forbi bios, scsi og noget serversoftware.

Jeg skal bare have den op i restore mode. Så har jeg veritas backup til at restore den
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2006 - 20:46 #5
netop derfor kan han gå ind i konsollen ved hjælp af restore !  F8 er tilsyneladende ikke en mulighed for ham karser,  og jeg er desuden certificeret i server2003, så jeg er helt med på hvad det er han ønsker  ;o)    .

Han har tænkt sig at lave en autoritativ resore, og skal ind i Directory resotre mode, så han kan bruge Ntdsutil.
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2006 - 20:57 #6
jeg tager det lige i mig igen,  man kan ikke bruge restore ved hjælp af cd.....

Sorry.. u win karser,  he he      finder lige en anden måde.
Avatar billede malte Nybegynder
19. november 2006 - 21:01 #7
jeg syntes også den var lidt svær..
Jg fik ødelagt exchangeserveren ved at fjerne arveegenskaberne i security på exchangen. Så forsvandt den helt. Så nu har jeg en ide om at hvis jeg laver en restore så skulle den ged være barberet. Bare surt at medarbejderne møder ind i morgen og gerne vil tjekke post og kalendere :-(
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2006 - 21:04 #8
Jeg har lige lavet en lille test nu.
du kan ændre i boot.ini  og tilføje en ekstra linie med det samme OS.
Din server vil nu stoppe op og give dig muligheden for at vælge OS, her kan du taste F8 og komme ind i Direcotry Services Restore Mode.
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2006 - 21:05 #9
Jeg har selv prøvet det her på min server lige før,  det kan lade sig gøre. !

Håber at det løser dit problem.
Avatar billede malte Nybegynder
19. november 2006 - 21:38 #10
Vil det sige:
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Windows Server 2003 for Small Business Server" /noexecute=optout /fastdetect
Laves om til [boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Windows Server 2003 for Small Business Server" /noexecute=optout /fastdetect
??
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2006 - 22:03 #11
yep  Lige precis sådan.
Avatar billede malte Nybegynder
19. november 2006 - 22:42 #12
Ok jeg prøver i morgen tidlig på jobbet
Avatar billede karser Nybegynder
19. november 2006 - 23:27 #13
henrik >> "jeg er desuden certificeret i server2003"... Gaaaab!

malte >> hvis du får brug for yderligere hjælp, må du lige sige til!

I mellemtiden ser jeg pasivt til fra sidelinien, og lader henrik spille lidt med musklerne! ;o)
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2006 - 07:23 #14
Tak for det karser
Avatar billede malte Nybegynder
20. november 2006 - 11:34 #15
Hej henrik. Du kan bare smide et svar. Det virker fint nu :-)
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2006 - 11:54 #16
svar.  glad for at du fik den op at køre igen.
Avatar billede malte Nybegynder
20. november 2006 - 15:55 #17
Ja, tak det er jeg også ;-)