Avatar billede rasolsen Nybegynder
17. november 2006 - 10:31 Der er 5 kommentarer

Ekstern harddisk og spil

Hej

Kan en ekstern harddisk overføre data hurtigt nok til at den kan bruges til afvikling af spil, eks. CS?

Er der nogen forskel på om forbindelsen til computeren er USB 2.0, USB 1.1 eller firewire?

/ras.olsen
Avatar billede adema Nybegynder
17. november 2006 - 13:29 #1
har selv haft brugt min eksterne til afvikling af wow i længere tid uden de store hangs.

men jeg flyttede cs over på min raptor (systemdisk) så snart jeg fik den ind af døren. da cs er et spil hvor man aldrig vil opleve at det hænger, så det vil jeg i hvert fald ikke foreslå. ud fra et personligt synspunkt.
Avatar billede adema Nybegynder
17. november 2006 - 13:29 #2
og forresten, så er firewire det hurtigste.
Avatar billede simlau Nybegynder
17. november 2006 - 14:11 #3
Enig med adema.

Du kan sagtens køre cs fra en ekstern.

USB 1.1 kører med 11mbit/s
USB 2.0 kører med 480mbit/s
Firewire køre med 400mbit/s men fuldt dobbeltlex. Det vil sige 400mb/s hver vej samtidig.

Man kan også få firewire800, dette kører 800mb/s dobbeltlex. Men ved ikke hvor mange eksterne hardiske der har det.

En normal hardisk køre med 100 mb/s (teoretisk max).
Avatar billede haverslev Novice
17. november 2006 - 14:11 #4
Du vil ikke kunne mærke, at det afvikles fra extern HDD

USB2 skulle være det hurtigste med 480Mbit/s og Firewire med 400 Mbit/s, men en test viser noget andet, se her:

http://www.mortenbrunbjerg.dk/blog/archives/2004/05/16/usb-20-vs-firewire/
Avatar billede simlau Nybegynder
17. november 2006 - 14:21 #5
Det er jo fordi firewire er fuldt dobbeltlex, og usb ikke er.

Så du vil ikke kunne udnytte USB speed med 50%..