Avatar billede knso00 Nybegynder
16. november 2006 - 15:24 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Mac Mini som tv-optager

Hejsa.

Jeg overvejer at købe en Mac Mini og bruge den som musik- og dvdafspiller samt bl.a. at optage fra tv. Skærmen er et alm. fladskærms-tv og det hele skal stå i stuen og tilsluttes et surround-anlæg til Mac'en.

Mit spørgsmål er: Skal jeg yderligere bruge en tv-tuner til at optage tv-programmer eller kan jeg på en eller anden måde optage direkte fra tv'ets tv-tuner?

På forhånd tak!
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
16. november 2006 - 15:37 #1
Du skal bruge en TV tuner. Jeg ved ikke om der er en indbygget i mini mac, men jeg tvivler.
Hvis jeg var dig ville jeg købe en media center PC i stedet. Jeg ved godt den fylder lidt mere, men tror også det bliver en bedre løsning.
Avatar billede egonspock Seniormester
17. november 2006 - 16:35 #2
Du skal enten have en dims fra http://www.elgato.com eller http://miglia.com. Jeg vil nok gå efter elgato i øjeblikket, da de både tager digitalt og analogt signal samtidig. Og det virker udmærket, skulle jeg hilse og sige :-)
Avatar billede knso00 Nybegynder
20. november 2006 - 12:04 #3
OK - jeg vil dog meget gerne have en Mac Mini, da de er meget mere elegante efter min mening. Jeg synes også, deres mediesystem fungerer rigtig godt. Og så er det vist også noget billigere tror jeg. Begynder selvfølgelig at løbe op med tv-tuner også... :-)

Tak for svar!