Avatar billede faxy Nybegynder
16. november 2006 - 13:38 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

opdele text felt sql server 2000

har en ven der sidder i SQL server 2000.

han har 2 tabeller, en der hedder fuld og en der hedder nyt

under fuld er der en kolonne, der hedder fuldtekst i den
står der
hej med dig dennis er en nisse

han skal så have taget 20 tegn efter dennis og skyde det over i tabbelen nyt i en kollone der hedder nytfelt.

håber det beskrevet godt nok, og vi er begge totalt nye til dette, så gerne let forståeligt tak
Avatar billede teepee Nybegynder
16. november 2006 - 15:14 #1
står der dennis i alle fuldteksterne???? Skal det være fra 2. sætning og fremad eller hvad?
Avatar billede faxy Nybegynder
20. november 2006 - 08:49 #2
ja der står dennis midt inde i teksten, og det skal være de næste 20 tegn efter dennis. men ikke alle teksterne er lige lange, det kun dennis der er ens
Avatar billede faxy Nybegynder
20. november 2006 - 08:50 #3
qiewhfiqewhfqiewh fiq whef iqwehf wqiefh qweifh
wqefhwqei hf324 234 234 heiw hwe h dennis
er en nisse og ser ikke godt ud
hwefjwefjwefjwefjwfj
dette er bare et eksempel 327327 jewh med dig
Avatar billede teepee Nybegynder
20. november 2006 - 09:39 #4
her er udtræket fra fuld

select CHARINDEX('dennis',fuldtekst)
Avatar billede teepee Nybegynder
20. november 2006 - 09:41 #5
det gik lidt stærkt...

select SUBSTRING(fuldtekst, CHARINDEX('dennis',fuldtekst)+6, 20)
from fuld
Avatar billede faxy Nybegynder
21. november 2006 - 13:09 #6
er lige på kursus næste to dage, men prøver at teste det, også får du noget svar, nu er der ikke mere kode end det der vel ?, for jeg kan ikke selv skrive noget, fatter hat det ikke mit område nemlig
Avatar billede faxy Nybegynder
22. november 2006 - 08:40 #7
du er blevet min midlertidige helt, skal bare lige bruge lidt mere viden

hvordan får jeg så de data jeg henter ud, over i en anden tabel, den anden tabel kalder vi bare nyt  og inde i det laver vi en varchar der hedder  nytfelt

skal også lige høre hvordan jeg får det over i en anden kolonne i min fuld tabellen.
Avatar billede teepee Nybegynder
22. november 2006 - 09:20 #8
de skal have noget til fælles er der en id som er den samme i begge tabeller?
Så kan du skrive
update nyt n
set nytfelt = (select SUBSTRING(fuldtekst, CHARINDEX('dennis',fuldtekst)+6, 20)
from fuld f
where f.id = n.id)