Avatar billede jens_32 Nybegynder
14. november 2006 - 10:07 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Begrænsninger i SQL 2005 Express

Nogen der ved hvilke begrænsninger der er i ovenstående version?

Jeg tænker specielt på databasestørrelse og antal brugerlogins m.v?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
14. november 2006 - 10:10 #1
jeg mener kun at der er 4 gb database størrelses begrænsning
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
14. november 2006 - 10:12 #2
Avatar billede jens_32 Nybegynder
14. november 2006 - 10:17 #3
Nå ja, det giver et godt overblik.

Number of CPU's, hvad mener de med det?
Avatar billede jens_32 Nybegynder
14. november 2006 - 10:19 #4
Ok, hvad kan begræsningen med ram og 64 bit support egentlig betyde?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
14. november 2006 - 10:37 #5
Number of cpu's betyder bare at antallet af processorer der kan bruges af sql express er 1.

vedr det de skriver i 64 bit og nævner "Microsoft Windows on Windows "
Microsoft Windows on Windows 64 is a 32-bit Windows subsystem that allows you to run 32-bit programs on 64-bit versions of Windows. The current implementation of Windows on Windows 64 uses software emulation to emulate OpenGL acceleration. This process affects how 32-bit programs run, and performance may not meet your expectations. Additionally, you may experience unexpected behavior when you run 32-bit programs on 64-bit versions of Windows.

Jeg mener at ram begrænsningen betyder at uanset hvor mange ram du har i din maskine, så vil express maximalt bruge 1 gb
Avatar billede jens_32 Nybegynder
14. november 2006 - 10:53 #6
Er det CPU'er i den samme maskine eller afgør det hvor mange brugere der kan tilgå SQL'en samtidig? Jeg tænker: er der noget problem at lægge SQL 2005 Express på en server, så flere brugere kan tilgå samtidig?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
14. november 2006 - 11:17 #7
Det cpu'en som hoster express, der er ingen bruger begrænsninger som i MSDE databasen.
Avatar billede jens_32 Nybegynder
14. november 2006 - 19:37 #8
Takker, skal du have point?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
15. november 2006 - 06:53 #9
Gerne :)