Avatar billede p_burns Nybegynder
13. november 2006 - 21:37 Der er 1 løsning

Skal jeg skifte airport extreme card?

Jeg har en powerbook fra aug. 2004. Jeg har altid syntes at rækkevidden for det trådløse netværkskort var meget kort.
En ven har netop købt en ny macbook og hans airport kan fange langt flere netværk. Mit spørgsmål er: Ville det hjælpe at skifte mit airport card til et nyere?
Avatar billede egonspock Seniormester
13. november 2006 - 21:50 #1
Svaret er med al sansynlighed nej, det vil ikke hjælpe. Problemet består i at antennen sidder inde i en aluminiumskasse og dermed kan den ikke blive bedre end den er. En MacBook er af plastic og har derfor ikke det problem. Der findes nogle hackermuligheder hvor man kan sætte en antenne udenpå som denne: http://www.quickertek.com/AlWhipPro5dbi.php men det er ikke helt uden problemer, da man skal indeni maskinen osv.