Avatar billede hedemann Nybegynder
13. november 2006 - 15:02 Der er 7 kommentarer

Hvordan "låser" men en record

Jeg er ved at lave en site der bla. indeholder en oversigt over flere forskellige instanser, som flere bruger kan tilgå fra Internettet. Hvis en bruger så "dykker" ned i en instans, ønsker jeg at den skal markeres som i brug på oversigten, så andre bruger kan se at der arbejdes på sagen. Er der nogle der har nogle gode ideer til hvordan det kan håndteres? I dag skriver jeg på den enkelte record om den er i brug, men det giver problemer hvis man lukker browseren uautoriseret - så får jeg ikke nulstillet ibrug-flaget. Det skal siges flere forskellige brugere godt kan logge på med samme brugernavn.
Avatar billede jokkejensen Novice
13. november 2006 - 15:36 #1
du kan nulstille ibrug flaget gennem Session_End fra global.asax...
Avatar billede hedemann Nybegynder
13. november 2006 - 15:56 #2
Vil session_end altid blive udført?

Hvad sker der hvis der er en "behjertet" sjæl der genstarter IIS.
Avatar billede sneakraid Nybegynder
13. november 2006 - 16:47 #3
hedemann > Så kan du gøre det i Application_End :)

Det vil nok være smartest at nulstille begge steder, i tilfælde af at IIS bliver genstartet, eller applikationen går ned.
Avatar billede arne_v Ekspert
13. november 2006 - 18:26 #4
lave et felt med tid for laasning

og lad koden ignorere alle laase aeldre end X minutter
Avatar billede arne_v Ekspert
10. december 2006 - 01:03 #5
hedemann ?
Avatar billede hedemann Nybegynder
11. december 2006 - 09:40 #6
Det er rigtig..... det må være alt det julekonfekt der har skubbet tanken omkring "låsning af record" ud....... ho ho ho

jokkejensen - kan du ikke sende et svar, du du kom med informationen omkring global.asax
Avatar billede hedemann Nybegynder
28. december 2006 - 20:21 #7
lukker og slukker