Avatar billede henningc Nybegynder
20. maj 2001 - 23:28 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

grammofonplade til CD

Findes der et program, der kan overspille grammofonplader til brænding af CD´er?
Avatar billede makse Nybegynder
20. maj 2001 - 23:31 #1
Avatar billede goody-goody Nybegynder
21. maj 2001 - 09:11 #2
Avatar billede dana Nybegynder
21. maj 2001 - 09:36 #3
Avatar billede msmows Nybegynder
21. maj 2001 - 10:18 #4
Et program er ikke nok, der skal bruges en riaa-forstærker. Man kan bruge enten en løs, eller koble op via sit stereoanlæg. En grammofonplade afgiver kun et meget svagt signal, det skal lige en tur om en forforstærker, der samtidig frekvenskorrigerer signalet. (grunden til det kaldes en riaa).
Programmæssigt kan der bruges næsten hvad som helst, jeg vil dog anbefale at investere i CoolEdit, da der hermed bliver gode muligheder for at rense for nålestøj etc.
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
22. maj 2001 - 11:00 #5
Findes der en demo-version af cool edit så jeg kan se det inden jeg køber det?

Jeg brugte musicMatch Jukebox til at overspille mine LP\'ere. Resultatet blev godt, men det var også en god pladespiller og jeg havde lånt en forstærker som var rigitg god. det har også en del at skulle have sagt. Problemet er, som det er nævnt, at man ikke kan redigere i det program og det kan være en god ting at kunne hvis man har problemer med lyden. Ellers så følger det med Easy CDcreator et pladeoverspilningsprogram med. Har aldrig selv brugt det af mangel på ram-kapacitet, men det er udemærket.

DEn sidste fordel ved MusicMatch Jukebox er at det spille direkte over til MP3, hvilket gør at det ikke fylder så meget.
Avatar billede benito Nybegynder
23. maj 2001 - 02:07 #6
Ved ikke om dette kan bruges? Men jeg har med held fået overspillet en gammel livekoncert-spolebåndoptagelse(år´69) fra min B&O 2000 - (gud er det så længe siden jeg blev konfirmeret). Jeg kørte lyden fra B&O\'en til min Minidiskafspiller (satte den på record) derfra til mit SB Live 1024(Line in). Brugte så Creative Recorder og fik en rimelig god monoindspilning i waweformat (årsag til at det blev mono, var at jeg brugte en monomikrofon til optagelsen). Brændte derefter det hele ved hjælp af Easy CD Creator 4.02. Har tænkt mig at prøve samme facon med min pladespiller.