Avatar billede kreativpotens Nybegynder
10. november 2006 - 15:17 Der er 10 kommentarer

Centrer vertikalt og horisontalt

Det er ikke noget problem at centrere i bredden.

Men hvordan gør man det i højden? Hvad skriver man i html/.css filen?
Avatar billede kreativpotens Nybegynder
10. november 2006 - 15:17 #1
Avatar billede ellebaek Nybegynder
10. november 2006 - 15:28 #2
vertical-align: middle;

det skulle gerne gøre det for dig..
http://www.w3schools.com/css/pr_pos_vertical-align.asp
Avatar billede jowii Nybegynder
10. november 2006 - 19:38 #3
Men pas på med at centrere vertikalt. Det kan give problemer i de forskellige opløsninger.
Avatar billede apo Praktikant
10. november 2006 - 20:42 #4
jowii > Ikke hvis man gør det ordentligt: http://www.wpdfd.com/editorial/thebox/deadcentre4.html
Avatar billede jowii Nybegynder
10. november 2006 - 21:03 #5
Nej, den diskussion har jeg haft med en før. Det kan bare være svært at gøre det ordentligt, har jeg ret?

Men nej - har aldrig prøvet, men har da fundet ud af det kan lade sig gøre. Men er man usikker i kode, skal man lade være. Det er efter hvad jeg har fået at vide, meget svært at få til at se nogenlunde ud.?
Avatar billede jowii Nybegynder
10. november 2006 - 21:05 #6
Eksemplet ser meget fornuftigt ud. Virker det i alle browsere?
Avatar billede apo Praktikant
10. november 2006 - 22:02 #7
Det er aldrig let at gøre noget ordentligt, hvis man ikke bruger den tid det tager at sætte sig ind i tingene. Men har man en smule forstand på CSS, er det muligt at gennemskue hvordan eksemplet fungerer, og så skulle det ikke være svært at tilpasse det til eget brug.

Eksemplet virker i hvert fald i de vigtigste browsere (IE, FF og O), men burde virke i alle browsere som forstår CSS.
Avatar billede jowii Nybegynder
10. november 2006 - 22:08 #8
Okay - har lært noget nyt i dag så.
Også første gang jeg ser ovennævnte eksempel/metode at vertikal centrerer på.
Avatar billede apo Praktikant
19. november 2006 - 18:37 #9
kreativpotens > Lukketid?
Avatar billede apo Praktikant
19. november 2006 - 18:38 #10
... husk i øvrigt at lukke dine andre åbne spørgsmål.