Avatar billede dark_one Nybegynder
08. november 2006 - 12:27 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Frontlyd slukker ikke lyden fra bagpanelet

Jeg har 2 antec kabinetter med frontudtag til lyd men.
Selv om jeg tilslutter et headset kommer der satdig lyd ud af mine højttalere.
Antec siger det skal virke ( skal lige sige jeg har 2 forskellige antec kasser )
Begge mainboards er med HD audio ( kan dette være fejlen ? )
Det ene er et MSI P965 NEO og det andet er et INTEL brædt.
Begge overholder intels 10 pins std. med hensyn til lydstikket på bundkortet.
I driveren har jeg sat den til at slukke for højtt når headset er sat til, uden det store held. Har også prøvet at klikke AC97 std. med samme held. stadig lyd i begge ender.
Håber en eller anden kan hjælpe her.

/Dark
08. november 2006 - 12:35 #1
... lyder som en lille fysisk JUMPER detalje på selve bundkortet ?
Avatar billede dark_one Nybegynder
08. november 2006 - 12:53 #2
det er der desværre ikke :|

Ikke så vidt jeg kan lure af manualen i hvert fald
Avatar billede komputerdk Mester
08. november 2006 - 13:55 #3
kan skyldes at dit case ikke har stikket til sensing.. (neo manual side 2-15)eller at det vender forkert..
14. november 2006 - 22:29 #4
???
Avatar billede komputerdk Mester
15. november 2006 - 07:45 #5
for at lyden kan slås fra i fronten, så er der en forbindelse fra frontstikket der fortæller motherboardet at der er sat et minijackstik i.  De kabinetter jeg har arbejdet med har det været et enkelt pin(stik) der hænger sammen med resten af lydstikket til motherboardet.. det kan også skyldes at dit lydstik er vendt om.. læs i din manual hvilken vej det skal vende (læs på stikket hvad der er minus etc. )
Avatar billede dark_one Nybegynder
09. januar 2007 - 11:02 #6
hmmm ifølge MSI virker HDaudio ikke på den måde :(

Lukker