Avatar billede Slettet bruger
07. november 2006 - 21:03 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Vælge hvilket framework man vil compile til

hej,
nu så jeg lige at .net 3.0 frameworket er blevet smidt ud, så tænkte jeg, om det ikke er muligt, at vælge i visual studio, hvilket framework applikationen skal køre på, så fortsat kan bruge 2.0 framworket indtil 3.0 begynder at være standarden hos folk..

Tak
Avatar billede snepnet Nybegynder
07. november 2006 - 21:50 #1
Visual Studio er som udgangspunkt låst til en specifik version af frameworket, men udgivelsen der hedder .net framework 3.0 er nogle ekstra pakker til version 2.0 - der er med andre ord ikke ændringer i det framework du er vant til - blot et par ekstra assemblies.
Navnet er lidt misvisende.
Mvh
Avatar billede ircnoob Nybegynder
07. november 2006 - 22:13 #2
hej,
nå okay mange tak, så det vil sige jeg roligt kan opgradere uden problemer ??
Avatar billede snepnet Nybegynder
07. november 2006 - 22:27 #3
Well ... hvis du vil arbejde med de ting der ligger i pakken - skal du nok hente lidt mere.
Du kan tage et kig her:
http://www.dotnetforum.dk/blogs/guidmaster/archive/2006/11/07/net-framework-3-0-winfx-rtm.aspx
Mvh
Avatar billede ircnoob Nybegynder
07. november 2006 - 23:28 #4
ahh okay mange tak .. smid lige et svar på om jeg roligt kan smide det ind så folk stadig kan bruge det med deres nuværende .net2 framework .. ? men gætter jeg korrekt, at det vil virke, lige indtil jeg gør brug af de nye komponenter på den side, som kommer med "orca" ?
Avatar billede snepnet Nybegynder
08. november 2006 - 09:02 #5
Ja - det vil virke hvis serveren har 2.0 installeret, og det vil sådan set også virke selvom du benytter dig at funktionalitet der ligger i 3.0 pakken... Du skal bare sørge for at de assemblies bliver lagt med ud.
Mvh
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2006 - 16:30 #6
oki kanon tak :) fyr et svar :p
Avatar billede snepnet Nybegynder
08. november 2006 - 17:58 #7
Kommer her.
Mvh