Avatar billede kefr Nybegynder
05. november 2006 - 16:51 Der er 3 kommentarer

Blevet smidt af netværk

Har en pc som Pludselig blev smidt af netværk. (Modem via fællesantenne.)
Hvis man derefter forsøger at reparerer forbindelsen via netværksforbindelser får man beskeden, begrænset eller ingen forbindelse. Dette er oplevet flere gange med andre comnputere.

Har yderligere en pc som har stået stille længe og denne pc har samme problem.

Er der nogen som kan svare på hvorfor det sker?
Avatar billede kenp Novice
05. november 2006 - 19:34 #1
har du prøvet at slukke og tænde for dit modem? og det kan jo være den generelle forbindelse somer gået.
Avatar billede kefr Nybegynder
05. november 2006 - 19:59 #2
Jep det er afprøvet.

Der kører en pc mere via en switch på den samme linie.

Forbindelsen kobles op gennem en switch og her er der også forsøgt at skifte til anden port. Andet kabel er ligeledes forsøgt.

Pc hvor problemet opstår er forsøgt flyttet til anden adresse og her fungerer den fint. Flyttes den tilbage vil den ikke på internettet.

Det virker underligt.

Beder man den søge efter en ny IP adresse(Reparer) står den blot og søger og kommer emd meddelelsen at der er begrænset eller ingen forbindelse til internettet.
Avatar billede kenp Novice
05. november 2006 - 20:45 #3
tyder på at du skal logge ind hos din udbyde også få dem til at nulstille linien eller få dig registeret igen.