Avatar billede denje11 Nybegynder
04. november 2006 - 17:16 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Bærbar med delt grafikkort på 64mb men bruger kun op til 32mb??

Hej eksperter

Jeg sidder med en bærbar som jeg tror kun kører med 32 mb på grafikkortet og det kan klare op til 64mb som jeg gerne vil have det til. I bios er der kun valgmulighedder som hedder 4,8,16,32mb altså der mangler en 64mb som er grafikkortets maks. hvordan får jeg computeren til at køre med 64 mb?
Grafikkort:
Grafikkort Intel(R) 82852/82855 GM/GME Graphics Controller (64 MB)
3D Acclerator Intel Extreme Graphics 2

[ BIOS ]

BIOS Egenskaber:
Producent Insyde Software Corporation
Version M1.05
Udgivelses Dato 03/25/2004
Størrelse 512 KB
Boot enheder Floppy Disk, Hard Disk, CD-ROM, ATAPI ZIP, LS-120
Muligheder Flash BIOS, Shadow BIOS, EDD, Smart Battery
Understøttede Standarder DMI, APM, ACPI, PnP
Udvidelses Egenskaber PCI, PCMCIA, USB

Mvh Denje11
Avatar billede peet49 Nybegynder
04. november 2006 - 17:20 #1
Det er bios, der bestemmer størrelsen.
Avatar billede denje11 Nybegynder
04. november 2006 - 17:30 #2
ja det mener jeg også men jeg er bare lidt bage for at opgradere har jo hørt forskellige steder det kan være farligt at rodde med... så hvis der skal opgraderes bios hvordan finder jeg den helt rigtige opdatering og den helt rigtige måde at gøre det på?
Avatar billede peet49 Nybegynder
04. november 2006 - 18:20 #3
På producentens hjemmeside under support/download.
Avatar billede haverslev Novice
04. november 2006 - 21:25 #4
Nogen bærebare med delt ram, skal have mere ram i for at køre 64Mb.
Dvs. at 512Mb er 32Mb grafik og 1048Mb er 64Mb grafik
Dette skulle gerne fremga af din pc producents hjemmeside over din model.
Avatar billede denje11 Nybegynder
04. november 2006 - 23:02 #5
jeg har 1024 så der skulle være nok at tage a....
Avatar billede denje11 Nybegynder
13. marts 2007 - 16:52 #6
lkol nk
Avatar billede haverslev Novice
13. marts 2007 - 17:21 #7
Hvad betyder det ?
Hvorfor lukker du og tager point selv ?
Du har fået et korrekt svar og det er det andet spørgsmål du lukker på den måde.
http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar