Avatar billede kivig Nybegynder
03. november 2006 - 14:16 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Udprintning af 3 sider med indhold fra db?

Hejsa.
Jeg har lavet et tilbudsprogram hvor man som sælger skal kunne indtaste kundeinfo, vælger produkter og derefter udprinter en ordrebekræftigelse på 3 sider. Men hvordan laver man 3 uafhængige prints ud fra 1 db´s indhold? Her tænker jeg både på kodningen men også mht brugervenligheden.

Til info:
Layoutet skal være i A4 format hvor 1 side indeholder velkomst med produkt info, 2 side en udspecificering af produkter, og 3 side standart garanti og betalings info.

Mvh.
Kivig
Avatar billede thesurfer Nybegynder
03. november 2006 - 14:49 #1
"skift side"-funktionaliteten kan du klare med CSS: http://www.w3schools.com/css/pr_print_pageba.asp
Avatar billede thesurfer Nybegynder
03. november 2006 - 15:24 #2
Du mangler at lukke tråden http://www.eksperten.dk/spm/680905 ved at markere "jansangill" i boksen til venstre i spørgsmålet, og derefter klikke på Accepter-knappen..

- Alle dine oprettede spørgsmål finder du her:

http://www.eksperten.dk/list.phtml?spm_creator=kivig&status_1=on&status_2=on&status_3=on&status_4=on

- De uafsluttede spørgsmål finder du her:

http://www.eksperten.dk/list.phtml?sort=&order=DESC&status_1=on&status_2=on&spm_creator=kivig&spm_part=&spm_answer=&find=&engine=exp
Avatar billede kivig Nybegynder
03. november 2006 - 16:06 #3
Hej Surfer.

Jeps. gamle tråde kan nemt glemmes så tak for tippet. Den og andre gamle tråde er nu lukket :)

Ja! en "skift-side" funktion ville nok kunne klarer jobbet. Har lige kastet et hurtigt blik på dit link som virker som en god metode. Har du selv erfaring med sådanne print-sider? tænker mere på om man laver én lang html/asp side hvor <pagebreaks> angiver sideskiftet til printeren?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
03. november 2006 - 16:16 #4
Yep..

Outputtet/HTML'en bliver 1 lang side, med page-break sat ind hvor siden skal deles.

Lav evt selv en test, hvor du indsætter fiktive data (kopier tilfældig tekst og sæt ind), og indsæt derefter page-breaks.

Når du har fundet det layout du ønsker, skal du bare implementere/indsættes page-breaks i ASP delen.. altså indsætte page-breaks hvor siden skal deles.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
03. november 2006 - 16:17 #5
PÅ den måde skal man kun klikke på print-knappen 1 gang..

Ellers skulle man lave en slags paging, hvor man:
- printer side 1 ud
- klikker på link/knap der loader side 2
- printer side 2 ud
- klikker på link/knap der loader side 3
- printer side 3 ud

Det første er nok det nemmeste og bedste.. :-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
03. november 2006 - 16:23 #6
Jeg har ikke selv brugt det, da jeg sådan set aldrig har haft brug for at printe noget ud..

Jeg laver lige nogle tests..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
03. november 2006 - 16:26 #7
Avatar billede kivig Nybegynder
03. november 2006 - 17:03 #8
MAnge MAnge tak for dine svar. Jeg kikker på det over weekenden. Bliver nødt til at smutte. :)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
04. november 2006 - 13:26 #9
Helt iorden..

Her er et svar der kan accepteres, efter at ud har fået kigget på det..

Jeg har testet det, og det virker fint.

- Svar
Avatar billede kivig Nybegynder
21. marts 2007 - 01:13 #10
Undskyld den meget lange ventetid.. fik en anden opgave og glemte helt dine svar og super gode kommentarer. Sorry.

Tak for dine forslag.. det virker helt optimalt..

Mvh.

Kivig :)