Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
03. november 2006 - 13:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Rendercontrol brugt i en usercontrol

Jeg skal downloade indholdet af et DataGrid (.NET 1.0) til et Excelark og til det bruger jeg bl.a. Rendercontrol, men får fejlen:

Control '_ctl0_dgTaskList__ctl3__ctl0' of type 'DataGridLinkButton' must be placed inside a form tag with runat=server.
Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.

Exception Details: System.Web.HttpException: Control '_ctl0_dgTaskList__ctl3__ctl0' of type 'DataGridLinkButton' must be placed inside a form tag with runat=server.

Source Error:

Line 769:
Line 770:        'Get the HTML for the control
Line 771:        dgTaskList.RenderControl(myHtmlTextWriter)
Line 772:
Line 773:        'Write the HTML to the browser

men <Form> er jo netop ikke tilladt i en .ascx fil - kan man komme udenom dette?
Avatar billede jokkejensen Novice
03. november 2006 - 14:05 #1
du kan mig bekendt ikke requeste en usercontrol alene - den skal loades gennem en form fra en webform !

/JJ
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
03. november 2006 - 14:51 #2
Ok ja - den er indsat i en .aspx fil.
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
19. december 2010 - 16:13 #3
Vil du lægge et svar, så jeg kan afslutte?
Avatar billede jokkejensen Novice
20. december 2010 - 16:51 #4
kun giv mig point hvis jeg har hjulpet, ellers smider du bare selv et svar og tager points !
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
20. december 2010 - 19:18 #5
Det synes jeg og du får point.