Avatar billede Skoven Praktikant
02. november 2006 - 13:00 Der er 14 kommentarer og
4 løsninger

bedste software firewall?

Hej...

Jeg har lige fået samlet en ny comp. men mangler nu en firewall!
Jeg kører med WinXp 64-bit pro.
har tidligere kørt med Bitguard firewall men den bliver ikke lavet i 64-bit version.

Så er den nogen der kender en god firewall (skal kunne køre 64-bit!) som virker helt ned på driver-nevau (ligesom Bitguard)?

På forhånd tak.
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. november 2006 - 13:29 #1
Mig bekendt er der kun bitguadr der virker som driver og jeg er sikker på at den kommet til 64 bit også. Prøv at kontakte danware og hør
Avatar billede Skoven Praktikant
02. november 2006 - 13:30 #2
hvilken firewall synes du er den bedste? har altid hørt at bitguard skulle være en af de bedste!?
Avatar billede coderdk Praktikant
02. november 2006 - 15:16 #3
Jetico Personal Firewall 2 er i beta og kan downloades herfra: http://www.jetico.com/jpf2.htm - 1'eren skulle være rigtig god, tror dog ikke den virker på x64
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
02. november 2006 - 18:17 #4
Outpost laver en 64 bit version http://www.agnitum.com/products/outpost/download.php

Den kører på driver niveau, og en meget bedre firewall finder man næppe i øjeblikket, efter min mening.
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. november 2006 - 20:12 #5
Bitguard, eller netop desktop firewall som dn vist hedder i dag, er klart min favorit, Kaspersky kunne sagtens være nr. 2 når vi altså taler personlige firewalls der installeres på maskinen
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
02. november 2006 - 21:17 #6
Jeg mener nu at Bitguard efterhånden er blevet overhalet af andre, bla Outpost. Nu fortæller "leaktests" ikke alt om en firewall, men giver dog et fingerpeg, og her klarer Netop sig ikke specielt godt http://www.firewallleaktester.com/tests.php

Det er en test fra Marts måned, og derfor ikke den nyeste version af Outpost som er testet http://www.firewallleaktester.com/tests.php
Avatar billede Skoven Praktikant
06. november 2006 - 16:42 #7
Tak for hjælpen-
gider i alle at ligge et svar så jeg kan dele point'ne ud?
Avatar billede coderdk Praktikant
06. november 2006 - 17:01 #8
ok :) hvad endte du med at installere?
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
06. november 2006 - 18:09 #9
Jeg er også nysgerrig ;-)
Avatar billede Skoven Praktikant
08. november 2006 - 19:21 #10
ikke noget endnu... ser lige om jeg kan finde en nyere test da Jetico bla. har lavet en version 2 (som understøtter 64-bit).
Avatar billede Skoven Praktikant
08. november 2006 - 19:22 #11
bufferzone - point?
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
08. november 2006 - 19:46 #12
Lige et tip. Jetico er god, men giver maaaange alarmer,
Avatar billede Skoven Praktikant
08. november 2006 - 19:52 #13
ja det har jeg også læst på internettet - prøver at indstallere Outpost da den har gået gode anmendelser.
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. november 2006 - 20:04 #14
ok
Avatar billede Skoven Praktikant
08. november 2006 - 20:18 #15
hvorfor helve... kan jeg ikke uddele 20 point til jer hver? (så skriver den: "Du har afsat flere point end der er afsat til spørgsmålet.") hmmm... 20+20+20=60 ... flot.
Avatar billede Skoven Praktikant
08. november 2006 - 20:56 #16
hmm... har lige været inde og kigge lidt på netop desktop firewall men er i tvivl om den kan fås i 64-bit version - er der nogen der ved det?
http://www.netop.com/netop-14.htm
Avatar billede coderdk Praktikant
08. november 2006 - 22:20 #17
Tror ikke den virker på x64 http://www.netop.com/netop-129.htm
Avatar billede Skoven Praktikant
08. november 2006 - 23:02 #18
Sådan...
Ærgeligt - den ville jeg ellers gerne ha' prøvet. tror den minder meget om bitguard (som helt klart er min favorit firewall.)