Avatar billede teepee Nybegynder
01. november 2006 - 12:57 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Serveren: "Maximum 249 unclustered indexes", men det passer ikke

Jeg har en tabel med 2 indexes på: det ene bare med en enkelt kolonne og det andet med ca. 6 kolonner i. Jeg forsøger nu at oprette et tredje index, men den fejler med max 249 unclustedered indexes fejlbeskeden. Hvis man kigger i sysobjects ligger der noget, der kunne ligne nogle pseudoindexes på nogle af de øvrige kolonner (måske fra noget analyze table), men det ved jeg ikke noget om. Hvis man kigger i listen over indexes har tabellen kun to. Hvad sker der her?
Avatar billede janus_007 Nybegynder
01. november 2006 - 19:34 #1
Prøv at lave en sp_helpindexes på din tabel... nu ved jeg ikke lige hvad listen du hentyder til betyder *S*

Altså:

sp_helpindex tablename

og fortæl hvad den siger ;-)
Avatar billede teepee Nybegynder
02. november 2006 - 11:14 #2
Den siger to stk. indexes ;-) Jeg har fundet frem til synderen. Der ligger statistikker på (over 200) andre kolonner, som tilsammen giver den øvre begrænsning. Dejlig fejlbeksed.