Avatar billede tranberg Nybegynder
31. oktober 2006 - 17:33 Der er 7 kommentarer

Söger viden om IP adr. og mulig "snyde-metoder"

Hej Eksperter,

Jeg söger hjälp til fölgende problem:

jeg har oplevet at noget betalt trafik i löbet af nogle dage har et meget ensformigt mönster. Alle de besögende jeg har köbt, er alle sendt til samme produktside. Hvilket er meget unormalt grundet stor produktgruppe. Hvad der er endnu mere underligt er de IP adr. som der blevet brugt. De starter alle med samme nr. ex: 84.XXX... hvor resten er ny, og de förste 5 altid det samme. Mit Spörgsmäl er, hvordan kan dette teknisk lade sig göre?
Kan man (önsker ikke selv at göre det) fra en PC, ändre sin IP adr. i löbet af 5 min, og göre dette time efter time?
Det at en IP adr. liger andre pä när fä tal, er det = samme udbyder?
Findes der et sted, hvor man kan finde oplysninger om en IP adr.?

Med mindre der findes en Guro, som kan svare pä det hele, deler jeg naturligvis gerne op, sä delsvar ogsä bliver belönnet!

Mange Tak for hjälpen!
Avatar billede nva Praktikant
01. november 2006 - 09:09 #1
Avatar billede nva Praktikant
01. november 2006 - 09:13 #2
Nu ved jeg ikke hvad det er for en slags 'betalt trafik' men måske er der en konkurrent, der synes du skal have en stor regning ;-) Der findes software, der kan skifte ip automatisk og udføre den slags svindel.
Avatar billede tranberg Nybegynder
01. november 2006 - 09:32 #3
Er også ret sikker på det er en svindler, men hvad stiller man op?
Avatar billede nva Praktikant
02. november 2006 - 08:00 #4
Du kan måske blokere for den række ip-adresser, som du har mistanke til, men det er jo ikke en perfekt løsning. Hvem man kan henvende sig til for at få undersøgt, hvad der virkelig foregår ved jeg desværre ikke.
Avatar billede tranberg Nybegynder
02. november 2006 - 11:08 #5
IP adr. kommer kun en gang, evt. et par gange samme dag. Sä kan ikke sperre den :( Ved nu hvilken udbyder der har disse adr., men det er vel for smät til at de gider tage sig af et par 1000 click.
Avatar billede nva Praktikant
03. november 2006 - 08:40 #6
Kan du ikke finde udbyderen via det link jeg lagde? Ellers skriv et eksempel på en ip-adresse, så skal jeg prøve.
Avatar billede nva Praktikant
06. november 2006 - 09:11 #7
Synes alligevel du skal skrive til udbyderen og fortælle at en af deres kunder tilsyneladende er en svindler. Hvis de skriver til ham får det ham nok til at tænke sig lidt om. Du skal ikke regne med at du får svindlerens navn udleveret, men hvis du kan give ham en lille forskrækkelse hjælper det nok.