Avatar billede webmaster-steel Nybegynder
30. oktober 2006 - 15:23 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

kontrol efter dubletter

Hey.

Er der nogen mulighed for at se om noget a det data der ligger i sin sql database, er dubletter ??? har nemlig en database på over 16GB :( har en mistanke om der er genganger
Avatar billede theprofessor Nybegynder
30. oktober 2006 - 17:18 #1
naturlig kan du kontrollere for dubletter, men jeg er nød til at vide hvilen SQL database du har, da der er flere hundrede....!!!
Avatar billede webmaster-steel Nybegynder
30. oktober 2006 - 18:32 #2
det er en microsoft 2000 sql server :)
Avatar billede arne_v Ekspert
30. oktober 2006 - 21:29 #3
det fremgik jo nok ligesom af kategorien

:-)
Avatar billede arne_v Ekspert
30. oktober 2006 - 21:30 #4
er det duplikate databaser, duplikate tabeller eller duplikate raekker du leder efter ?

har du adgang til serveren via Enterprise Manager ?
Avatar billede webmaster-steel Nybegynder
30. oktober 2006 - 21:40 #5
Jeg leder efter en hver form for dubletter, vores database vokser med ca 4gb om året, og så meget data mener jeg ikke vi stopper i den :)
Avatar billede arne_v Ekspert
30. oktober 2006 - 22:05 #6
hvis den vokser hele tiden så er det jo ikke gamle ubrugte data der fylder !

har I et økonomi system som bruger databasen ?
Avatar billede webmaster-steel Nybegynder
30. oktober 2006 - 22:11 #7
det er Axapta system der bruger databasen, mener bare ikke at den skal vokse så meget som den gør, så leder lidt efter en god grund
Avatar billede arne_v Ekspert
30. oktober 2006 - 22:30 #8
økonomi systemer er berygtede for at bruge meget database plads
Avatar billede arne_v Ekspert
30. oktober 2006 - 22:30 #9
har du undersøgt hvilke tabeller det er somn vokser ?
Avatar billede a1a1 Novice
30. oktober 2006 - 23:24 #10
mon ikke det "bare" er transaction loggen, der vokser?
Avatar billede webmaster-steel Nybegynder
31. oktober 2006 - 21:01 #11
Det er ikke "bare loggen" der vokser det gør den naturligvis altid, men det er selve databasen...
Nej jeg har ikke undersøgt hvilke tabeller som vokser, hvordan er det muligt ??
Avatar billede arne_v Ekspert
31. oktober 2006 - 21:41 #12
lav lidt kode som udskriver antal raekker for alle tabeller

koer det hver uge og se hvilke der vokser

hvis du angiver praeferancer for VBS/C#/Java/C++/TSQL kan jeg sikkert boxe et eksempel
Avatar billede arne_v Ekspert
09. december 2006 - 23:38 #13
webmaster-steel ?
Avatar billede webmaster-steel Nybegynder
18. september 2013 - 10:54 #14
Tak