Avatar billede kennethv Nybegynder
30. oktober 2006 - 11:37 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

SQL delete statement med flere kriterer.

Jeg aner ikke hvordan jeg skal lave en statement når indhold af et felt/nText ikke er rigtig og når et andet felt/nVarChar ikke indholder et bestemt navn.

Jeg har lavet et program i Delphi som løber alle mine records igennem og tjekker indhold af et felt "DATALOG" af typen nText. Feltet FILENAME er det felt som mit program holder styr på hvor lang den er nået i db'en. Så hvis indholdet er forkert så skal den slette recorden udfra, men ikke hvis FILENAME har et navn der hedder "Log". Så selvom indhold af DATALOG er forkert skal den ikke slette den hvis FILENAME er "Log". Så hvis nogen kan hjælpe mig vil det være godt.

DELETE FROM NEWDATALOG WHERE FILENAME = XXXXXXXX.YYY AND WHERE NOT FILENAME ='+Quotedstr('Log');
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2006 - 12:48 #1
dette?

DELETE FROM NEWDATALOG WHERE FILENAME = 'XXXXXXXX.YYY' AND
FILENAME  not like '%LOG';
Avatar billede kennethv Nybegynder
30. oktober 2006 - 13:10 #2
Jeg tror at dette gjorde det:

DELETE FROM NEWDATALOG WHERE FILEName = XXXXXXXX.YYY AND NOT FILENAME ='+Quotedstr('Log')
Avatar billede kennethv Nybegynder
23. maj 2012 - 21:25 #3
Lukkes.