Avatar billede oxa Nybegynder
29. oktober 2006 - 09:39 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvad skal jeg gøre for at fixe dette problem (Harddisk)

Jeg har denne Pc som har et 160gb drev som er sadt til master... men her sidste dag da jeg started min pc blev den ved med at loope, så tog harddisken og satten den i en eksternbox og satte den til min bærbar og prøved en "chkdsk /r /f"... men så skriver den bare

" Datastrømmen med USN-journalfilen $J Kan ikke læses"

Hvad kan jeg gøre for at få min  Haddisk til at virke igen så jeg kan bruge den som master..

Ps. glemte helt at sige at den virker fint som slave.. men vil ha drevet "E:"
Avatar billede c-holst Novice
29. oktober 2006 - 17:14 #1
denne harddisk skal være i som master. husk evt backup af vigtige data

boote på din xpcd og gå ind i genoprettelseskonsolen
prøv at skrive help så du kan få de forskellige kommandoer

prøv fx fixboot, fixmbr og den som du selv nævner
Avatar billede c-holst Novice
29. oktober 2006 - 17:16 #2
Avatar billede oxa Nybegynder
07. november 2006 - 20:46 #3
Det bliver ved med at gøre det samme :S
Avatar billede c-holst Novice
26. november 2006 - 06:47 #4
nogen status?
Avatar billede oxa Nybegynder
21. december 2006 - 14:29 #5
Stadig samme status :(
Avatar billede c-holst Novice
14. januar 2007 - 11:23 #6
beklager min sene respons. julen kom på tværs:-)

prøv at hente programmet killdisk  http://www.killdisk.com/

lad den slette alt på den berørte disk også partioner. husk evt nødvendig backup!!!

sæt den i som master, og installer windows fra bunden af. så er der helt sikkert ikke noget som softwaremæssigt er i vejen på den disk

fjern evt den anden disk først. den kan du altid sætte i senere og gøre med den hvad du vil.
Avatar billede c-holst Novice
13. februar 2007 - 21:24 #7
Da det er længe siden der har været liv i denne tråd, vil det være rart med respons fra spørgerens side.
er problemet løst, eller er der stadig problemer, så sig til, så tager vi den der fra.

Jeg lægger hermed et svar, som du kan acceptere så fremt du mener jeg har været til nogen hjælp:-)