Avatar billede echelon2001 Juniormester
28. oktober 2006 - 19:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

bærbar med mobil som modem ?

Hvordan og hvad skal jeg gøre for at få min SE mobil på nettet via min bærbar og det skal være via infrarød, der er gprs abn. via tdc på mobilen
Avatar billede bufferzone Praktikant
28. oktober 2006 - 19:29 #1
Jeg ville nok gå efter en såkaldt card phone, der er en mobil telefin som du sætter i din bærbar some t pcmcia kort. Du, mig bekendt skal også have et data abonnement til din mobiltelefon
Avatar billede echelon2001 Juniormester
28. oktober 2006 - 19:31 #2
jeg skal bruge mobilen , det er kun for at hente email , jeg har gjort det før men kan ikke huske hvordan jeg gjorde det ...
Avatar billede it-dk Nybegynder
28. oktober 2006 - 21:28 #3
Jeg har selv en SE telefon og gøre det samme som du gerne vil. Jeg mener jeg kontakte min telefon udbyder og fik en lille fil som jeg installerede på min bærbar. Derefter åbner man infrarød på telefon ved siden af den bærbar og bruger det lille program man har fra telefonselskabet.
Avatar billede theprofessor Nybegynder
30. oktober 2006 - 18:14 #4
de ny Eseries fra Nokia kan bruges som wlan telefoner, d.v.s. du ikke har behov for modem,(forbindelse til P via firewire eller USB kabel) men jeg giver ikke 5 flad øre for IR telefoner...
Avatar billede echelon2001 Juniormester
04. november 2006 - 22:34 #5
har fundet løsningen , installere driver på pc fra mobil producent og brug bluetooth modem, og indtast det rigtige nummer som passer til telefonen så virker det :-)