Avatar billede romer82 Nybegynder
28. oktober 2006 - 11:20 Der er 9 kommentarer

Min computer kan ikke starte :S. hvad er brændt af ?

Jeg har et problem.. for noget tid siden så skulle jeg installere et af de gamle trådløse netværkskort, faktisk et pci kort.. Efter endt installation prøvede jeg at tænde computeren, men det var ligesom der var en løs forbindelse.. sådan gjorde den hver gang jeg tændte den. Så tog jeg pci kortet ud og så tændte den..

Men problemet var bare at der ikke kom noget billede på skærmen, så jeg troede selvfølgelig at det var grafikkortet den var gal med, men det har jeg fået testet og det virker :S..

Hvad er så defekt ? motherboard eller strømforsyning ?
Avatar billede peet49 Nybegynder
28. oktober 2006 - 11:36 #1
Prøv at tage ramblokkene ud og i et par gange.
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2006 - 11:36 #2
Er du sikker på at du ikke har skubbet til noget da du installerede dit netkort - prøv at trykkedet brede strømstik og ramklodserne godt i bund
Avatar billede romer82 Nybegynder
28. oktober 2006 - 11:39 #3
jeg har prøvet begge dele.. men uden held.. jeg har også prøvet at starte den op uden ramblokkene, og den burde jo stadig komme med et billede på skærmen lige meget hvad..
Avatar billede peet49 Nybegynder
28. oktober 2006 - 12:15 #4
Der skal ikke komme billede uden ramblokke - prøv med en anden PSU
Avatar billede romer82 Nybegynder
28. oktober 2006 - 12:26 #5
okay... ja, det var også planen, skal ha fat i en først bare.. men det lyder bare mærkeligt at jeg skulle ha brændt rammene af, ved at sætte et pci kort i. det tyder jo mere på det enten er strømforsyning eller bundkort..
Avatar billede peet49 Nybegynder
28. oktober 2006 - 13:32 #6
PSU=strømforsyning.
Avatar billede romer82 Nybegynder
28. oktober 2006 - 13:56 #7
jeg må prøve at få fat i en ny så :)..
Avatar billede romer82 Nybegynder
05. december 2006 - 00:11 #8
har lige fået testet grafikkort og ram. de fejler ikke noget.. har også prøvet med en ny psu, det virker stadig ikke.. så må det jo enten være min cpu eller min bundkort.. men hvad er mest sandsynligt ??
Avatar billede romer82 Nybegynder
21. januar 2007 - 17:44 #9
det var bundkortet der var røget..