Avatar billede simon_the_s Nybegynder
26. oktober 2006 - 20:32 Der er 9 kommentarer

krystal skærme?

har lagt mærke til nogle nye fladskærme der er kommet - de har en glas overflade i stedet for det normale plastic.
har hørt nogen kalde dem krystal skærme - men hvilken teknologi skal jeg søge efter for at finde disse typer?

på forhånd tak
Avatar billede coderdk Praktikant
26. oktober 2006 - 20:41 #1
Belastende skærme at sidde foran! Som regel hedder de "glossy" eller lignende...
Avatar billede simon_the_s Nybegynder
26. oktober 2006 - 20:43 #2
ok - har aldrig siddet foran en i længere tid - men syntes de havde supernice billede
Avatar billede coderdk Praktikant
26. oktober 2006 - 20:45 #3
Det har jo som regel ikke noget at gøre med billedkvaliteten, det er jo bare en glasoverflade... Jeg synes at det er super irriterende at de genspejler alt :\
Avatar billede simon_the_s Nybegynder
26. oktober 2006 - 23:13 #4
jamen er det værre end normal crt skærm?
Avatar billede coderdk Praktikant
26. oktober 2006 - 23:40 #5
Det synes jeg... Men du skal prøve det i et stykke tid for at danne dig et indtryk - Nogen kan godt lide den skærmtype... Jeg har lige læst at nogle af de skærme med "CrystalClear" har en bedre farvedybde, men hvordan det hænger sammen med overfladen ved jeg ikke ;)
Avatar billede human Nybegynder
26. oktober 2006 - 23:50 #6
Personligt synes jeg også og den glas overflade, det er rigtig lækkert at arbejde foran. På den anden side er der nok lige så mange som synes det er noget værre pis. Det må du selv finde ud af. Tag ud i en butik og test maskiner med og uden.

Men det har altså intet med farvedybden at gøre.
Avatar billede human Nybegynder
26. oktober 2006 - 23:50 #7
wow giv mig en staveplade.
Avatar billede simon_the_s Nybegynder
27. oktober 2006 - 04:54 #8
er det korrekt at det her emne hænger sammen med udtrykkene TN og S-PVA ?? - i så fald  - hvad er hvad?
Avatar billede coderdk Praktikant
27. oktober 2006 - 08:51 #9
Det er ikke korrekt. TN og IPS (og MVA, PVA, S-PVA, og P-MVA) er betegnelser for de LCD-paneler der sidder i maven på en skærm. Det er denne der har størst betydning. TN skal man holde sig fra, S-IPS er godt, MVA og PVA mindre godt, og S-PVA og P-MVA er fint hvis det er med "Overdrive"-teknologi.
http://flatpanels.dk/paneltek.php