Avatar billede madspeter Nybegynder
23. oktober 2006 - 16:52 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvordan afinstallerer jeg det ene af de 2 XP jeg har liggende?

Jeg har haft problemer med mit XP på C:\ og prøvede derfor at installere XP igen på F:\

Nu er problemet på C:\ løst og jeg vil gerne ha slettet XP på F:\ igen.

Jeg har formateret drevet, men i opstarten ligger der stadig 2 styresystemer. Og da XP fra F-drevet ligger øverst, vil den altid vælge det ( hvis man ikke selv vælger noget indenfor 30 sekunder ). Men jeg vil ikke starte XP fra F-drevet ( det er der jo ikke mere )

Hvordan fjerner man den ene af de 2 opstarts muligheder?
Avatar billede sw_red_6 Nybegynder
23. oktober 2006 - 16:54 #1
det skal fjernes fra boot.ini.
Højre klik denne computer -> egenskaber -> avanceret -> start og genoprettelse
Avatar billede bubbaa Nybegynder
23. oktober 2006 - 16:55 #2
tryk på start og vælg kør.
Skriv msconfig og gå ind under boot.ini, der tror jeg du kan vælge det.
Avatar billede bubbaa Nybegynder
23. oktober 2006 - 16:59 #3
Der var jeg lidt for langsom :)
Avatar billede hcma Novice
23. oktober 2006 - 17:22 #4
Højreklik denne computer -> egenskaber -> avanceret -> klik på indstillinger under start og genoprettelse, her vælger du hvilket, du vil starte. Klik på Rediger for at fjerne den, der er fejl ved.

ELLER:
start den op i det OS der virker og gå ind i msconfig (start - kør - "msconfig")
under boot.ini kan du ændre hvilket operativsystem den skal vælge eller slette det forkerte.

ELLER:
Start -> Kør ->  skriv  msconfig  og vælg så fanebladet: BOOT.INI og klik på 'Kontroller alle startstier'. Windows vil nu selv slette den/de ugyldige startstier i boot.ini
Avatar billede madspeter Nybegynder
23. oktober 2006 - 17:36 #5
dejligt med al den hjælp. Hvordan er det man giver point?
Avatar billede madspeter Nybegynder
23. oktober 2006 - 17:59 #6
Hmm, nu har jeg prøvet alle de muligheder der er blevet skrevet her.

Højreklik på denne computer, egenskaber og avanceret : Jeg finder ingen muligheder for start og genoprettelse. Er det ikke ikonet Denne Computer på skrivebordet i mener?

I msconfig har jeg i boot.ini fået flyttet den "rigtige" XP op, således den starter op med den øverst...men jeg kan ikke slette den "forkerte" XP
Avatar billede madspeter Nybegynder
23. oktober 2006 - 18:15 #7
Ups...jeg har fundet ud af det, men har ikke prøvet det af endnu, skal i byen nu, må prøve det af i morgen eftermiddag. Tak for hjælpen
Avatar billede hcma Novice
23. oktober 2006 - 18:19 #8
under fanebladet Avanceret skulle der gerne være 3 "blokke" med Ydeevne, Brugerprofiler og til sidst Start og Genoprettelse og i Start og Genoprettelse skal du trykke på Indstillinger og så kommer det op.
Avatar billede hcma Novice
23. oktober 2006 - 18:20 #9
m. h.t.  afgivning af point, skal du bede den eller de som har hjulpet med korrekt løsning om at lægge et svar. Det svar kan du så acceptere ved at hoppe ned til venstre, markere det eller de navne du vil give point og så trykke på Accepter.
Avatar billede hcma Novice
23. oktober 2006 - 18:21 #10
du skal ikke begynde at give point før du er sikker på at problemet er løst ;o)
Avatar billede madspeter Nybegynder
24. oktober 2006 - 20:02 #11
Nu har jeg fået slettet XP på f-drevet. Men der er stadig 2 valgmuligheder ved opstart. Den rigtige XP, men nu er der også en " Windows standard ". Og den står øverst. Det er dog den rigtige XP som starter op. Men jeg kan ikke fjerne den "ekstra" boot mulighed i boot.ini da der kun er den ene ???
Underligt.
Kan jeg fjerne den ekstra opstartsmulighed der er kommet?
Avatar billede sw_red_6 Nybegynder
25. oktober 2006 - 08:47 #12
øhh prøv at kopiere det ind her så vi kan se nøjagtigt hvad der står
Avatar billede madspeter Nybegynder
02. maj 2011 - 21:01 #13
luk