Avatar billede jenslyn87 Nybegynder
22. oktober 2006 - 13:58 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

RGB indgang på TV til Xbox360

Halløjsa! Jeg overvejer kraftigt at anskaffe mig sådan en Xbox360. Jeg er imidlertid lidt i tvivl om, hvordan billedet bliver på mit TV. Jeg har hørt, man helst skal kunne bruge (og det her ved jeg ikke meget om, så beskrivelsen bliver måske forkert) et RGB signal. Det går vist gennem et standard Scart-kabel, så vidt jeg kan forstå, men det er ikke alle fjernsyn, der har det. Mit er et forholdsvist nyt Prosonic, der jo ikke kan tilskrives markedets bedste kvalitet, men det er vel ok.

Her kan I se det kabel, jeg overvejer at anskaffe: http://www.dooyoo.co.uk/electronic-gaming-accessories/xbox-official-advanced-scart-cable/364152/

Fjernsynet hedder vist Prosonic Nicam Stereo 28". Nu håber jeg bare, I kan hjælpe mig ved at fortælle, om mit TV kan gøre brug af det stik her og den bedre billedkvalitet, det giver??

Tak :)
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
22. oktober 2006 - 14:28 #1
Jeg ville blot købe et kabel med omskifter mellem RGB og AV. Så er du i hvertfald fremtidssikret. Om dit fjernsyn kan udnytte det, ved jeg ikke. Jeg tvivler på et Prosonic understøtter RGB, og om det overhovedet gør forskel. På et godt fjernsyn er der stor forskel - især med røde farver.
Avatar billede jenslyn87 Nybegynder
22. oktober 2006 - 15:34 #2
Det er jo lige det :( Jeg kan simpelthen ikke hitte ud af, om skidtet understøtter det. Jeg har hørt, de fleste gør....
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
22. oktober 2006 - 16:19 #3
Jeg har et 4 år gammelt Philips 16:9 32" tv til over 20.000,-
Af 4 Scart, understøtter kun 1 af dem RGB. Men køb et kabel med omskifterfunktion, så har du begge muligheder, og køb under alle omstændigheder ikke for billigt.
Avatar billede jenslyn87 Nybegynder
22. oktober 2006 - 17:08 #4
Jamen er det ikke selve fjernsynet, der skulle kunne modtage sådan et signal? Kan jeg bare køre signalet gennem et andet kabel, og så vil det virke til alle fjernsyn?? Hvis det er sådan, vil du så ikke være flink at linke til sådan et kabel? :)

Det bliver da lidt smådyrt. Først et RGB-kabel, så et kabel, der gør jeg kan bruge mit RGB-kabel :P
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
22. oktober 2006 - 18:08 #5
Jo, det er fjernsynet. Men mit dyre fjernsyn har 4 Scartindgange, og kun 1 af dem understøtter RGB. Resten understøtter det der hedder AV eller S-VHS. Og nej, du skal kun bruge et kabel - med en omskifterfunktion: http://www.racingcar.dk/eksperten/jenslyn87.jpg

Billedet er fra et kabel mellem PS2 og fjernsyn. Der sidder i toppen en omskifter. Et lignende kabel må kunne fås til X-box. Har vidst købt kablet ved Expert.
Avatar billede jenslyn87 Nybegynder
22. oktober 2006 - 18:51 #6
Okay! Jeg troede ikke, der var noget at gøre, hvis ikke fjernsynet som standard havde en RGB-indgang :)Så med sådan et kabel burde jeg kunne få RGB-signalet og den bedre billedkvalitet, selvom jeg kun har AV-indgange?
Avatar billede jenslyn87 Nybegynder
22. oktober 2006 - 18:58 #7
http://www.billigespil.dk/shop/default.asp?setlng=26&productid=10580021

Dette her burde vel i hvert fald kunne tilsluttes fra boxen til min PC. Men jeg kan vel på ingen måde være sikker på, om mit fjernsyn bare vil bruge almindeligt Scart signal eller udnytte RGB?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
22. oktober 2006 - 19:00 #8
Jeg er ikke sikker på der kommer farver med, hvis du bruger et RGB kabel til en Scartindgang uden denne understøttelse, men du må ikke hænge mig op på det.
Avatar billede jenslyn87 Nybegynder
22. oktober 2006 - 19:44 #9
Okay, men jeg kan jo bare ikke finde ud af, om den har understøttelse eller ej :( Men hvis jeg køber sådan et slags kabel som du viste, vil det så virke lige meget hvad?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
22. oktober 2006 - 19:57 #10
Yes.
Avatar billede jenslyn87 Nybegynder
22. oktober 2006 - 20:05 #11
For cool! Det må jeg prøve at hitte ud af. Det er sværere, end jeg troede :)

Du får pointene så :) Jeg troede bare ikke, noget kabel overhovedet kunne hjælpe på det, hvis mit fjernsyn ikke understøttede RGB fra starten... men sådan en omskifter kan måske ordne det, så mit fjernsyn alligevel kan fungere :)
Avatar billede jenslyn87 Nybegynder
22. oktober 2006 - 20:06 #12
Hvordan søren giver jeg pointene? Er helt ny her :P
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
22. oktober 2006 - 20:58 #13
Ved at jeg putter dette svar, og du accepterer.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
22. oktober 2006 - 20:58 #14
Avatar billede jenslyn87 Nybegynder
22. oktober 2006 - 22:19 #15
Tak :) Men hvis jeg forstår det rigtigt, så er der intet jeg kan gøre for at få RGB-signalet til at virke, hvis fjernsynet ikke understøtter det i første omgang? Har accepteret, så håber du har fået pointene
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
22. oktober 2006 - 23:10 #16
Nej spm. er ikke afsluttet. Du skal markere mit navn nederst og klikke på accepter. Og nej til dit sidste spm.
Avatar billede jenslyn87 Nybegynder
23. oktober 2006 - 00:49 #17
Nej som "i du kan intet gøre", eller nej som i "det er forkert forstået"?? :-)
Avatar billede jenslyn87 Nybegynder
23. oktober 2006 - 00:49 #18
Nej som "i du kan intet gøre", eller nej som i "det er forkert forstået"?? :-)
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
23. oktober 2006 - 08:09 #19
RGB signalet kan ikke bruges, når dit tv ikke understøtter det. Og tak for point :-)
Avatar billede jenslyn87 Nybegynder
23. oktober 2006 - 17:26 #20
Selv tak :-)