Avatar billede steffansteffan Nybegynder
20. oktober 2006 - 17:28 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Membership beskyttelse

Hej

Jeg har lavet et membership. Det fungere også fint med login osv, men når jeg ikke er logget ind, og feks. trykker på "opret bruger". eller alle mulige andre links, er de låst, altså jeg bliver smidt over til login siden.
Det virker som om alle sider er beskyttet, hvordan ændre jeg dette, er det i web.config filen eller...?
Det er c#.
Avatar billede sneakraid Nybegynder
20. oktober 2006 - 17:32 #1
hvad er det for nogle sider du vil beskytte? :)
Avatar billede steffansteffan Nybegynder
20. oktober 2006 - 17:35 #2
Kan jeg ikke bestemme hvilke filer det skal være, skrives der en cookies via membership...?

eller kan jeg skrive hvilke filer jeg gerne vil ha beskyttet fra web.config filen...?
Avatar billede steffansteffan Nybegynder
20. oktober 2006 - 17:35 #3
Men det skal være bestemte udvalgte filer, det er ikke kun f.eks. en admin sektion. Det er bestemte områder på siden.
Avatar billede sneakraid Nybegynder
20. oktober 2006 - 17:57 #4
Jeg ved ik lige om du kan beskytte enkelte filer, tror det ik. Men jeg er da med på en lytter så, hvis der er nogen som ved noget om dette.

Du kan jo beskytte mapper, så hvorfor ik bare smide de filer der skal beskyttes i en mappe for sig og så nægte adgang til anonyme?
Avatar billede flashit Nybegynder
20. oktober 2006 - 19:32 #5
Jeg ved ikke om du kan beskytte enkelde sider via web.comfig. Men hvis du vil beskytte dele at en side, så kan du vel placere indholdet i et "Panel".

Dette kan du så vise/gemme på denne måde:

if user.isinrole("Julemanden") then
  panel.visible = true
else
  panel.visible = false
end if
Avatar billede thomasabcd Nybegynder
21. oktober 2006 - 15:27 #6
Hej,

du kan sagtens beskytte enkelte sider. Det gøres således:
<configuration>
  <location path="MinSide.aspx">
    <system.web>
      <authorization>
        <deny users="?"/>
      </authorization>
    </system.web>
  </location>
</configuration>
Avatar billede thomasabcd Nybegynder
21. oktober 2006 - 15:28 #7
Skal du beskytte dele af siden, er LoginView-controllen rigtigt smart
Avatar billede steffansteffan Nybegynder
24. oktober 2006 - 18:06 #8
thomasabcd tak smæk et svar :)
Avatar billede thomasabcd Nybegynder
24. oktober 2006 - 18:41 #9
værsgo' !