Avatar billede x-pander Nybegynder
19. oktober 2006 - 21:50 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Sort/Hvid på TV

Hello...

Jeg har lige sat min computer til inde i stuen via et S-VHS kabel, men lat hvad jeg ser er en OK kedelig sort/hvid skærm... :(

Jeg har kigget driveren til grafikkortet nogenlunde i gennem, men jeg har ikke set et sted hvor der står noget der minder om sort/hvid eller farve-konfigurering.

Har i nogle idéer, for skulle egentlig til at se en film.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
19. oktober 2006 - 21:59 #1
Avatar billede x-pander Nybegynder
19. oktober 2006 - 22:00 #2
Jamen. Altså et nyt kabel eller hvordan?

Fordi det skal jo vær enu her og jeg har fået det til at virke fint med billede bortset lige fra sort/hvid.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
19. oktober 2006 - 22:14 #3
Vil mene der skal et nyt kabel til med Colourfix indbygget, hvis dit billede er ok, men bare i sorthvid. :-)
Avatar billede tofferman Nybegynder
19. oktober 2006 - 22:19 #4
Det er der vist mange der har prøvet.

Du skal sikre dig at dit TV er sat til at modtage et S-VHS signal og ikke et almindeligt composite-signal.

Grunden til at du får et sort/hvidt billede er, at S-VHS signalet bliver sendt som 2 separate signaler for hhv. luminans (lysstyrke) og crominans (farver). Hvis dit fjernsyn tror at det får et almindeligt composite-signal vil det kun vise luminans-signalet uden farve. Og dermed er det sort/hvidt.
Avatar billede tofferman Nybegynder
19. oktober 2006 - 22:20 #5
Så det er nok hverken computer eller kabel der er problemet, men indstillingerne på dit fjernsyn.
Avatar billede x-pander Nybegynder
19. oktober 2006 - 22:26 #6
Der er så 0 indstillinger. Det er et rimelig dødt menusystem der er på!

Der kan kun indstilles farver og kanaler ca.

Så altså ingen film gennem S-VHS i aften?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
19. oktober 2006 - 22:38 #7
Avatar billede plx Nybegynder
20. oktober 2006 - 08:39 #8
nvidia plejer at have en indstilling som hedder sammensat video ud (i egenskaber for sekundær skærm), det plejer at virke for mig
Avatar billede x-pander Nybegynder
24. oktober 2006 - 17:26 #9
Yep John. Det bliver din løsning. Nu skal jeg bare lige finde et sted de har sådan en djævel. Bilka?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
24. oktober 2006 - 17:53 #10
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
24. oktober 2006 - 17:55 #11
Kablet kan også købes ved T-Hansen hvis det er nemmere for dig.
Avatar billede x-pander Nybegynder
01. november 2006 - 21:05 #12
Jeg købte et ved SHG.dk En ven skulle også have det med, så det passede meget godt. Og lige en ting: Det virker perfekt! ;)