Avatar billede hrc Mester
19. oktober 2006 - 10:13 Der er 1 løsning

Full text index på SQL Server 2000

Jeg er absolut ny udi at lave fuld tekst indeksering vha. Contains, Containstable, FreeExtTable og alt det der.

På serveren har jeg oprettet indekser på min "bruger"-tabel således at der er indeks på alle varchar-felter. Har også oprettet en "oprettet" timestamp således at jeg kan lade serveren køre "change tracking". Dette er vinget af i manageren så jeg må antage at den kører.

Har siddet og kæmpet med dokumentationen - og den driller mig en del. Læser den og forstår den ikke. Håber derfor på lidt hjælp fra jer der har prøvet fuldtekst indeksering og fået det til at virke.

I min tabel har jeg to records; vigtigt her er fornavnene "Henrik" og "Henry". Jeg har "rebuilt index" på serveren efterfølgende.

- Troede i min naivitet at "select * from bruger where contains(fornavn,'henry')" ville returnere begge; de kalder det jo "fuzzy", ikke?.

- Troede også at "select * from bruger where contains(fornavn,'hen*')" ville gøre det. Kan ikke få jokeren til at virke.

Hvad gør jeg forkert? Er det fordi jeg bruger varchars fremfor nvarchars (kan ikke vælge dansk - hvordan kan man i øvrigt det?)?

Jeg vil også gerne have en kort, nede på jorden, beskrivelse af de tre ovenstående: Contains, ContainsTable, FreeExtTable.
Avatar billede hrc Mester
07. november 2006 - 14:17 #1
Der er åbenbart ingen eksperter indenfor det emne, så jeg lukker igen.