Avatar billede redactur Nybegynder
18. oktober 2006 - 22:26 Der er 11 kommentarer

Netkort virker ikke efter fjernelse af spyware

Kørte et spywareprogram. Fik måske slettet lidt for meget. Kørte HP systemgenoprettelse. Herefter kan jeg ikke få forbindelse til min trådløse router.
Netkort vises i enhedshåndtering, men der er ingen kontakt til min trådløse router og rødt kryds over den trådløse netkortsforbindelse.
Har været i kontakt med suport hos Belkin (router) TDC (forbindelse) HP (computer) Microsoft (styresystem XP) og D-link (trådløs netkort). Ingen har kunne få mig på nettet igen!
Jeg har fjernet Norton, geninstalleret driver med og uden kort i, prøvet at sætte et andet virksom D-link kort i, men intet har hjulpet.

Jeg har prøvet at køre winsockfix uden held.

Jeg stillede det samme spørgsmål i går uden at kunne løse problemet, så nu prøver jeg igen.
Avatar billede leif Seniormester
18. oktober 2006 - 22:28 #1
Hvis der er Rødt kryds på den i Enhedshåndtering så højreklik og tryk Aktiver
Avatar billede leif Seniormester
18. oktober 2006 - 22:31 #2
Er du ikke venlig at undlade at køre flere tråde med samme problem ?

Og måske læse reglerne især §2.1.11
Avatar billede leif Seniormester
18. oktober 2006 - 22:32 #3
Det er bare så træls at sidde og skrive en masse ting som allerede er kommenteret i det andet spørgsmål.
Avatar billede redactur Nybegynder
18. oktober 2006 - 22:37 #4
Jo, det må du undskylde, men jeg var bange for, at mit spørgsmål var forsvundet i mængden, da der ikke kom flere svar, eller det var placeret i en forkert kategori. Det mest brugbare svar var winsockfix, men det virkede ikke.
Dit forslag med at trykke aktiver, håber jeg var en joke.
Avatar billede leif Seniormester
18. oktober 2006 - 22:52 #5
Hvorfor skulle det være en Joke ?
Avatar billede redactur Nybegynder
18. oktober 2006 - 22:57 #6
Fordi det er noget af det første de mange suportere, jeg har snakket med, har foreslået mig.
Så jeg leder efter en forklaring, der går dybere.
Avatar billede leif Seniormester
18. oktober 2006 - 23:11 #7
Hvor skulle jeg vide det fra at du allerede har fået det foreslået når du ikke nævner det, husk på at man svarer gerne ud fra de oplysninger man har.

Hvis du i Netværksforbindelser højreklikker på den trådløse forbindelse, kan du så vælge "Vis trådløse netværk, der er tilgængelige" ? Hvis Ja, kan du så ved at vælge det punkt se dit trådløse netværk ?
Avatar billede redactur Nybegynder
19. oktober 2006 - 00:06 #8
Nej, det har du ret i.
Jeg kan vælge Vis trådløse netværk, der er tilgængelige, men den viser ikke nogen.
På trods af, at jeg har to andre computere, der fungerer fint på den trådløse forbindelse.
Avatar billede nva Praktikant
19. oktober 2006 - 08:50 #9
Går så ud fra at du har checket eventuelt password på den trådløse forbindelse? At din forbindelse ikke står som 'delt'.
Avatar billede nva Praktikant
19. oktober 2006 - 08:51 #10
Har du prøvet at slette netkortet i enhedshåndteringen og geninstalleret ifm. restart af maskinen?
Avatar billede redactur Nybegynder
19. oktober 2006 - 17:45 #11
Der er ikke noget password på den trådløse forbindelse. Har ikke tjekket, at forbindelsen står som delt, hvor gør jeg det?

Jeg har prøvet at slette netkort i enhedshåndtering, og jeg har prøvet at slette driver og pille netkort ud, hvorefter jeg har geninstalleret driver med genstart, og først bagefter sat netkort i (på foranledning fra D-link's supporter.