Avatar billede kanondreng Nybegynder
18. oktober 2006 - 16:48 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

dvd brænding

Har lige et par spørgsmaål eller tre.
Mit nero kommer med fejl at den ikke kan gennem disc at once når jeg brænder en dvd film.
Og mit DVD Decrypter og IMGBurner kommer osse med samme fejl.
Avatar billede azrael Nybegynder
18. oktober 2006 - 16:57 #1
Jeg skal lige rekapitulere: mener du, at Nero og de to andre programmer giver dig en fejl, hvis du beder om at brænde i DAO tilstand? Hvis ja, hvilken brænder har du? Så kunne man kigge lidt på specs og evt. finde ud af noget ad den vej.
Avatar billede kanondreng Nybegynder
18. oktober 2006 - 17:10 #2
har en pioneer dvd dvr-105.
Avatar billede kanondreng Nybegynder
18. oktober 2006 - 17:15 #3
men prøver med dvd fabdecrypter nu.
men den kan sagten sbrænde audio musik uden problemer.
Avatar billede azrael Nybegynder
18. oktober 2006 - 17:32 #4
Kunne det tænkes, at den ikke kan klare DAO for DVD-medier? Det er jo efterhånden en ældre sag. Såvidt jeg kan se fra følgende link er det en model 2002 (A05 er retail 105): http://www.pioneer.eu/eur/products/archive/DVR-A05/index.html

Måske på tide med en brænderopgradering? :D
Avatar billede kanondreng Nybegynder
18. oktober 2006 - 17:34 #5
ja ved det godt. hvad for en skal man købe hvis man skal have en til pc???? til rimelig penge.
Avatar billede azrael Nybegynder
18. oktober 2006 - 17:38 #6
Jeg ved hvad jeg ville anbefale. BenQ DW1640 eller DW1650. Pris ca. 350 kroner. Det er en drøm af en brænder og den kan endda overburne på DVD-medier (kræver dog lidt fifleri)... ikke mange der kan det.

Har for øvrigt lige læst CDR Infos anmeldelse af din brænder. De skriver om en manglende DAO RAW funktionalitet. Ved ikke om det er der dit problem ligger...
Avatar billede azrael Nybegynder
18. oktober 2006 - 17:39 #7
BTW, kun de to BenQ modeller (og evt. også DW1655). Andre/nyere er ikke så gode...
Avatar billede kanondreng Nybegynder
18. oktober 2006 - 17:45 #8
oki kan den brænde dobbeltlags og alle de gode ting.
Avatar billede azrael Nybegynder
18. oktober 2006 - 18:05 #9
Den kan alle de gode ting... :)

Men bare så vi ikke "løser" dit problem med en hardwareopgradering, anvender du p.t. nyeste firmware til din brænder? Det kan ofte hjælpe en hel del.
Avatar billede kanondreng Nybegynder
18. oktober 2006 - 18:34 #10
hvad med ben q 1670 er den ikke god osse
Avatar billede azrael Nybegynder
18. oktober 2006 - 18:58 #11
Nix... Den bruger et andet chipset, som ikke er nær så godt. Det der gør det af mig nævnte brændere så gode er brugen af Philips Nexperia chipsettet, der kan en masse gode ting, *pånær* DVD-RAM. Det er dog en lille ting at give afkald på, efter min mening.
Avatar billede kanondreng Nybegynder
19. oktober 2006 - 14:39 #12
taker for hjælpen
Avatar billede kanondreng Nybegynder
19. oktober 2006 - 14:39 #13
vil du have point så skriv
Avatar billede azrael Nybegynder
19. oktober 2006 - 16:55 #14
Nah, det er fint nok... Vi fik jo ikke direkte løst dit problem (hvilket jeg for øvrigt stadig gerne vil prøve). Men jeg tror oprigtigt, at du kunne få meget glæde af at opgradere din brænder.