Avatar billede thomasabcd Nybegynder
17. oktober 2006 - 16:01 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Dropdownliste i GridView Header skifter værdi

Jeg har et gridview med en header.

I den header har jeg en DropDownListe, som jeg bruger, når folk skal sortere. Mulighederne er "Nyeste, Mest Læste" osv. Når folk så vælger "Mest Læste" eks. databinder jeg gridviewet, men DropDownListen springer til første item ("Nyeste"). Hvordan forhindrer jeg det, så den altid viser dét, som folk har valgt?
Avatar billede agertoft Nybegynder
17. oktober 2006 - 16:25 #1
Det der sker er jo at du ved at gå ind i dropdownlistens selectedindexchanged event, binder grid'et på ny. Dermed også din header. Du kan gøre to ting.. flytte din dropdownliste ud af grid'et og evt lade være med at rendere headeren. Eller smide værdien af dropdownlisten i ViewState, når i din selectedindexchanged-event. Når du så skal sætte værdien igen efter databind, skal du gøre det i din ItemDataBound på dit grid.

Jeg mener personligt, at det er noget rod at have en dropdownliste til sortering inde i grid'et, og derfor klart foretrække første løsning. Men skal selvfølgelig ikke kunnde udelukke, at der er en god grund til, at du har placeret den inde i grid'et :-)

Men det er de måder det kan gøres på. Sig til hvis du har brug for kodeeksempler..
Avatar billede thomasabcd Nybegynder
18. oktober 2006 - 08:57 #2
jeg har placeret den udenfor gridviewet og opnået det visuelle fra gridview-headeren via CSS. Smid et svar
Avatar billede agertoft Nybegynder
18. oktober 2006 - 13:19 #3
Svar :)